Det samme sier Russland, nemlig at CIA/Ukraina jobber med å fabrikkere tilsvarende overgrep på ukrainske sivile, og legge skylden på Russland.
Og så er spm, hvem man stoler mest på? Min oppfatning er at ingen kan stoles på. Men hvis du ser på track-record så har faktisk USA gjort tilsvarende fabrikkeringer tidligere (f.eks. masseødeleggelsesvåpen i Irak). Dernest kan du se på Qui bono. Hvem har mest interesse av å blusse opp konflikten? Jeg mener det er USA, og det har jeg begrunnet tidligere.
Her har folk ulike oppfatninger, og jeg påberoper meg ikke å besitte den fulle sannhet, men dette er min arbeidshypotese utfra en helhetlig analyse.
Poenget mitt er: det er ikke uten videre sagt at du kan stole på USA når det kommer til en slik påstand, på lik linje som du ikke kan stole på de identiske russiske påstandene.
Lol, dette er fantasi. Russland har en BNP på str. med Spania og er ikke i stand til å okkupere eller invadere Europa. Med nød og neppe kunne de kanskje klart Ukraina, men selv der kunne de ikke finansiert en okkupasjon over tid.