Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Usikker hvor dybt denne patriotismen egentlig stikker i Russland

6 Likes

Vil virkelig Russland/Putin at dette skal eskalere, og har de noen idé om hvordan man skal få slutt på dette før hele verden er radioaktiv.

NB! Med slike mørke tanker er det jo bare å begynne å drikke og knaske lykkepiller :slight_smile:

1 Like

Har Vesten kommunisert noen mulig ende på sanksjonene?

Har man stilt noen betingelser?

Vesten kan aldri løfte sanksjonene så lenge Putin sitter.
Altså er det bare noen få mulige utganger på krisen.

  • Ru gir opp
  • Fredsavtale
  • Verdenskrig

Verdenskrig blir ikke uten nukes. Dermed er det best for vesten å slå til først hvis WW3 ikke kan stoppes. Hvor mye av verden overlever hvis hele Ru fjernes fra kartet samtidig som flest mulig U-båter blir torpedert og alt av rakettskjold er i alarm-modus?

3 Likes

Dårlig pokerspill å vise kortene sine med en gang.

1 Like
13 Likes

Local Ukrainian sources reported Russian forces “entrenched” around Bucha on March 22.[12] Satellite imagery on March 21 additionally depicted fortified Russian artillery positions northwest of Irpin.[13] Ukrainian forces conducted several localized counterattacks on March 22, retaking the towns of Moshcun (northwest of Kyiv) and Makariv (directly west of Kyiv).[14]

Det skraverte området er der Ukraina har hevdet russerne er “fanget” uten forsyninger. De to markerte byene/tettstedene er områder Ukraina hevdet å ha tatt i går. https://www.criticalthreats.org/analysis/russian-offensive-campaign-assessment-march-22 nevner ikke noe om at Bucha/Irpin/Hostomel området er uten forsyninger.

I grunn rart at nato/us ikke tilbyr UA antiskip våpen å få påført RU skader på flåten. Vanskelig å skjule tapene når skipene synker💪

3 Likes

Her snakkes det om å nuke halve Europa

3 Likes

Ser ut til å være en ammodump som blir bombet.

Vært et par av dem. Og Ukraina har begynt å gå etter de russiske.

1 Like

Putin minner meg om Breivik. I likhet med Breivik mener Putin at han gjennomfører et helt nødvendig oppdrag.

7 Likes

Jeg har egentlig tenkt at strategien i disse “wind of change” FSB brevene var for enkle til å kunne ha noe for seg. Så banalt tenker vel ikke FSB…
Men dette minner jo om starten på strategien beskrevet i det 6. brevet. Medvedevs innlegg om Polen for et par dager siden var kanskje starten? I alle fall er jeg sikker på at det som blir sagt er godkjent av Putin, og at det er et desperat forsøk på avskrekke oss til å lette på sanksjonene.

1 Like

Disse brevene minner mest av alt om Psy-Op fra ukrainsk side i et forsøk på å få vesten til å gjøre mer. Det er 100% sikkert at dette ikke er plantet fra russisk side, allerede fra det første brevet blir russlands militære og økonomiske situasjon svartmalt.

3 Likes

Fra Mariupol:

– De har bombet oss de siste 20 dagene, sa Viktoria Totsen til AP. 39-åringen flyktet fra Mariupol og klarte å komme seg til Polen.

– De siste fem dagene har fly fløyet over oss hvert femte sekund. De slipper bomber over alt. På boligbygg, barnehager, kunstskoler. Overalt, legger hun til.

ref: Folk kommer ikke ut. Hjelpen kommer ikke inn. Russland fortsetter angrepene mot beleirede Mariupol.

Hvordan det blir hvis Russland klarer å få luftherredømme.

Der er også min vurdering - bortsett fra det med 100%. Er det noe vi bør ha lært de seneste måneder, er det å avstå fra bastante prosentangivelser.

1 Like

Putin kan bli presset inn i et hjørne men det kan også vesten.
Jeg tror ikke vesten vil sitte å se på Ru utslette hele Ukr eller true til seg land etter land med atomvåpen.
Før eller siden vil de komme med et ultimatum om at Ru må trekke seg ut av Ukr innen kl 12.00 xx.xxx (dato) eller bli utslettet (i Ukr)

Eneste mulige utvei er en fredsavtale.

2 Likes

Et slikt ultimatum vil ikke komme fra NATO nei

Vesten kan ikke finne seg i bruk av taktiske nukes i Ukr

1 Like



image

image

3 Likes