Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Håper en lege/pleier denazifiserer Ru ved å gi Putler 10X dose med cellegift.
Fort gjort å ta feil av deci og milli :slight_smile:

4 Likes

Det er et stykke igjen til vi har samme virkelighetsforståelse:

"Langrennsstjernen Natalja Neprjajeva reager kraftig på at Russlands og Hviterusslands paralympiske utøvere er utestengt fra lekene i Beijing.

– I en situasjon som dette finnes det ikke ord som er tilstrekkelige for å trøste. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan utøverne har det, sier Neprjajeva til nyhetsbyrået TASS.

Intervjuet er gjengitt av flere vestlige medier, blant andre Aftonbladet. Neprjajeva sier at IPC (Den internasjonale paralympiske komité) har oppført seg som «griser»"

1 Like

Man tar de dataene man har, så kan man vurdere selv hva som er sannsynlig.

Det er altså bilder av mer enn 120 tapte tanks, mens UA hevder rundt 290. Det høres ikke helt urimelig ut for meg.

Edit: Altså 290 er sikkert for høyt, men ikke veldig overdrevet.

5 Likes

TASS er en del av Russland sin propagandamaskin. Der står det hva Putin ønsker. Det sier ingenting om virkelighetsforståelsen i Russland.

2 Likes

De begynner og våkne i Hviterussland.

6 Likes

Når vanlige russere har forståelse for at krigen er nødvendig. Tror du ikke at priviligerte russiske idrettsutøvere også kan ha det?

“Og det verste er at når jeg snakker med mine venner i Russland, så ser jeg nå at de er helt hjernevasket”:

Det er naivt å tro at alle russere står på vår side, og at dette bare handler om en gal mann.
Men desto mer gledelig og bevegende er det å se de russere som handler aktivt mot krigføringen.

5 Likes

Strømprisen følger vel etter nå, så vi bør nok bare forberede oss.

1 Like

Vanskelig for å tro at dette er noe annet enn falske rykter.

image

Strømprisen gikk opp 20-30 øre i det man så at det ble krig og er nå opp ca 100%.

1 Like

Jeg frykter at en ydmyket Putin vil være enda verre enn en Putin som opplever at han har vunnet (og kanskje skal det ikke så mye til før han kan snu seg til sitt folk og proklamere at de vant).

1 Like

Tror det er bare å stålsette seg…
bilde

1 Like

Morgenbrød

2 Likes

Til dem som mener ‘urettferdig å utestenge russiske idrettsutøvere’!!!

7 Likes

Lokale myndigheter: Ordfører i ukrainsk by drept

Ordfører i byen Gostomel, som ligger nær den ukrainske hovedstaden Kyiv, er drept av russiske styrker, opplyser lokale myndigheter.

– Ordfører for Gostomel, Juri Illitsj Prylpko, døde mens han delte ut brød til de sultne og medisiner til de syke, opplyser byen på sin Facebook-side.

Prylpko ble skutt og drept sammen med to andre, heter det videre i meldingen, som ikke spesifiserer nærmere når det skjedde.

– Ingen tvang ham til å gå under okkupantenes kuler. Han døde for sitt folk, for Gostomel. Han døde som en helt, heter det.

Gostomel ligger nordvest for Kyiv. Byen huser den strategisk viktige militærflyplassen Antonov, som var åsted for harde kamper mellom ukrainske og russiske styrker de første dagene av krigen.

Så fint, godt å se at de oppdrar den oppvoksende generasjon i splittelsen og polariseringens tilkortkommenhet.

Mest positive hittil.

6 Likes

bilde

All transactions and operations of Russian companies with citizens and firms from countries unfriendly to Russia will be approved by the government commission for the control of foreign investment," the Cabinet of Ministers said in a statement.

It clarifies that, “according to the document, a Russian resident company or a foreign company from the list of unfriendly countries must apply for permission to deal.” The application “must contain comprehensive information about the applicant, including a document on the beneficial owners of the company.”

2 Likes

Hehe, kanskje Ukraina får konkurranse i sitt ønske om flyforbudssone :grin:

6 Likes

Dmitry Medvedev, deputy chairman of the Russian Security Council, on the soaring gas price:

"I can only congratulate far-sighted European colleagues who have defended themselves reliably against the wily Russians and Nord Stream 2.

De har tydeligvis strupet gassleveransen i lengre tid:

It is also worth noting that Russia has been reducing its gas delivered to Europe for months, he added, limiting exports “to the volumes that it is contractually obliged to deliver”.

Oversikt at RU har sendt mindre gass de siste månedene. Så dette har de tydeligvis hatt en plan på.

https://www.bruegel.org/publications/datasets/european-natural-gas-imports/