Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Det er feil fyr, det er nevøen hans som ble drept hvis jeg har forstått det riktig.

1 Like

Okay.

Kommer til å snu trenden på at landet vokser under i skog i det minste. :smiley:

1 Like

Kan noen bekrefte at «uvenn-lista» med nasjoner som ble publisert av russerne i går inneholdt Taiwan uten kommentar, men i løpet av natten er blitt modifisert til å være «nasjoner og territorier» hvor det presiseres at Taiwan anses av Kina som et territorium og ikke et land, men har hatt selvstendig administrasjon siden 1949?

Det høres mer riktig ut. Hadde vært overrasket om russiske generaler er på stedet i krigssonen i Ukraina (hvis ikke spesifikke tvunget av Putin vel å merke).

Faktisk mer usikker om det er nevø. Men det er iallefall to forskjellige folk uansett. General kill er stort.

  1. februar

WASHINGTON, March 4 (Reuters) - A broad bipartisan majority of Americans think the United States should stop buying Russian oil and gas and work with NATO to set up “no-fly zones” to protect Ukraine from Russian air strikes, according to a Reuters/Ipsos poll completed on Friday.[…] It was not clear if respondents who supported a no-fly zone were fully aware of the risk of conflict, and majorities opposed the idea of sending American troops to Ukraine or conducting air strikes to support the Ukrainian army. Some 74% of Americans - including solid majorities of Republicans and Democrats - said the United States and its allies in the North Atlantic Treaty Organization should impose a no-fly zone in Ukraine, the poll found. EXCLUSIVE Americans broadly support Ukraine no-fly zone, Russia oil ban -poll | Reuters

3 Likes

Tøffeste FN-diplomaten som har vært:

13 Likes
3 Likes
  1. skal være en godt trent og utstyrt avdeling. De begynner å få gode tap nede i Ukraina.

Avdelingen er stasjonert i pechenga rett over Norske grensen og denne twitterkontoen er normalt en god kilde på hva som skjer der.

4 Likes

Det kan jeg avkrefte, det sto også i går at Taiwan var en del av Kina, men hadde eget styre.

1 Like

Usikkert om det er nevøen ja.

Uansett “If nothing else has driven a wedge between Putin and his Generals. it may be this. [at så mange ledende militære nå blir drept]”

Eller er det er noen som er veldig flinke til å oppdatere wikipedia:

1 Like

Fortsatt ikke sett noen bekreftete bilder på det, men er jo helt ekstremt om det skulle stemme….

6 Likes

Jeg er enig at Donbas og Luhansk gjerne kan skilles ut fra Ukraina for å få en slutt på konflikten, detaljene i en slik avtale er dog viktig. Det jeg prøvde å si er at hvis Russland vil at disse fortsatt skal være en del av Ukraina, men med en status som gir de selvråderett så er det en dårlig deal for ukrainerne fordi de kommer til å sabotere politikken deres etter en russisk agenda. Blir de helt skilt ut som en egen nasjon slipper man dette problemet, men jeg la merke til at Russland ikke ba om at disse områdene skulle bli en del av Russland sånn som de sier om Krim så jeg vet ikke helt hva de egentlig tenker her. Legger Russland opp til en avtale der Ukraina blir en vasallstat så blir det ikke noen enighet.

2 Likes

Husk at ukraina holdt 60a% av donbas og luthansk før innvasjonen

1 Like

Så områdene var delvis okkupert allerede? Er det en formildende omstendighet?

Noe må man gi, disse områdene kan ofres, men hvis de også må akseptere at de feks ikke får bli medlem av EU så tviler jeg på det blir noen deal. Hvordan ser fremtiden til Ukraina ut uten støtte fra EU når hele økonomien deres er lagt i grus? De trenger støtte for gjenoppbygging og de vil heller ikke godta å bli fratatt selvråderetten sin.

3 Likes

Ukraina bør ikke gi fra seg retten til å bli EU- og NATO-medlem. Rett og slett fordi man ikke kan stole på Russland. Den eneste måten å være rimelig trygg på å leve i fred er at vesten står sammen, og kan slå tilbake militært.
Men noe land i øst, kanskje.

6 Likes

Mange land rundt om i verden som ikke er medlem i EU så vidt jeg vet. Og hvordan skal EU støtte Ukraina når hele EU også er på konkursens rand?