Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Kanskje ukrainske soldater skal slutte å ta promobilder inne i barnehagen da
Screenshot_20220306_103337_org.telegram.messenger

Tro på alt, tro på ingenting, tro på kun det som støtter det du har bestemt deg for?

Det er Russland som invaderer.

Ukraina forsvarer seg.

Så lenge det ikke er unger i barnehagen, så har Ukraina ikke forbrutt seg mot en eneste lov.

Russland derimot, vet at det ikke er unger i barnehagene nå, så de bomber boligområder i stedet…

7 Likes

De bombet en barnehage med barn på dag 1 hvis jeg ikke husker feil.

Edit: Misforstod deg nok

Det er bare å gå all in tenker jeg. Vi må bruke alle de økonomiske våpnene vi har tilgjengelig. Det vil gjøre vondt, men dette er jo krig. Det vil også kickstarte prosessen vi uansett har måttet sikte oss inn på, nemlig uavhengighet fra russisk gass og investeringer i grønn energi. Det vil nok innebære atomkraft. En annen fordel er at prosessene vil gå meget raskt for nå står vi sammen.

10 Likes

Ja, det gjorde de sikkert, men nå er det neppe noen barn i barnehagene lengre. Så da må Russland bombe hjemmene deres i stedet, for å klare å drepe dem.

Er vel akkuratt sånn PR stunt man har sagt russerene kommer til å ha mange av. Hvor folk/skuespillere er busset inn for å være statister som motar mat.

1 Like

Dette boligområdet hadde nok høy militær verdi.

Så høyt at Russland fant det nødvendig å bombe det.

Heldigvis ble flyet som bombet skutt ned, og den ene piloten ble tatt til fange. Den andre piloten er dessverre på flukt, men forhåpentligvis blir han alvorlig skadet eller drept.

Døde kropper, men ingen nærbilder.

Denne kjenner de
Screenshot_20220308_185715_org.telegram.messenger

10 Likes

Ikke uavhengig bekreftelse, men styrker historien rundt de 30 helikoptrene i Kherson :helicopter:

7 Likes

Håper cola og Pepsi følger opp snarest

3 Likes

Merker jeg fyrer meg kraftig opp.

Deler anerkjent nettsted sin mest leste artikkel om høyreekstremismen som har vært på fremmarsj i Ukraina i nyere tid → anklages for å ha prorussisk bias og legitimere Putin sin naziretorikk og krigsforbrytelser.

SCIENCE!

2 Likes

Det snakkes om at det kan være opp mot 49 helikoptere…

Det ble nok et bål Russland kommer til å merke i lange tider!

2 Likes

Siden vi er inne på nazisme, dette er sjefen for det russiske romfartsbyrået Roscosmos.

2 Likes

Jeg tror vi kommer til å se at Russland vil få inntog av mange kinesiske varer/kopier som erstatter de amerikanske og vestlige samt at Russland kommer til å slutte å respektere internasjonale patenter.

Og når man snakker om patenter. Verdt å merke seg at så å si all generisk medisin lages i India, Kina og Øst-Europa. Det er noen land og varer vi ikke kan ta oss råd til å sanksjonere :wink:

2 Likes

Til sammenligning har Norges forsvar, i følge wiki, totalt 49 helikopter… Det merkes!

4 Likes

Når vi snakker om nazister, er det noen som vet hvem dette er, og hva han driver med?

Er litt usikker på strategien rundt USA’s stopp av oljeimport. Virker som meg på et tiltak av typen vi må gjøre et eller annet slik at vi kan fortelle folk at vi gjør noe.

Grunnen til at jeg stusser er at jeg antar at Russland fortsatt kan levere olje til en god del land. Mindre totalt volum, men nå plutselig til mye høyere priser enn før, dvs ikke tapte inntekter totalt sett. De høyere prisene er nok folk og industri i rike vestlige land i stand til å takle, men hva med fattigere land som har mindre å gå på før de er ute og kjøre, hva vil kraftig økt oljepris føre til for disse økonomiene og da videre for verdensøkonomien?

Noen med makroøkonomisk innsikt som har innspill her?

3 Likes

Kun 8% av usa sin olje kommer fra Russland, canada har sagt de kan erstatte store deler av volumet.

1 Like

Denne artikkelen har ikke blitt klarert oppover i rekkene.