Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Enig. Selv om jeg ikke tror det er noen fare i denne omgang. Men Russland kommer sterkere tilbake.

Ja, Russland har tygget over mer enn de kan svelge, men det kan også se ut som at de forsøker å fremprovosere krig andre steder i verden for å kunne få allierte, og få lettet presset mot seg. Og da er det særdeles dumt å ikke være forberedt.

Vi har MASSE John Deere og det tar et kvarter å lære javelin/NLAW/stinger. Bring it on.

5 Likes

Ja, hvis man leser Twitter får man lett inntrykk av at Ukraina valser over russerne. En farlig bias her er at man til de grader har sympati med den ene siden slik at man leter etter lyspunkter.

9 Likes

I 1941 ble Russland angrepet. Det var ikke de selv som sendte en gjeng motvillige unge menn for å drepe likesinnede.

Hvem var det som angrep Russland i 1940?

Den delen av 2. vk tror jeg må ha gått meg hus forbi…

Vi er tre uker inn i krigen, som var ment å vare i TO dager…

Hva sier det deg?

Mener ikke Ukraina valser over Russland, men overlegne Russland valser jammen meg ikke over Ukraina heller.
Tiden jobber med Ukraina og mot Russland

1 Like

Poenget var en bias det kan være lett å glemme når man sympatiserer med den ene parten, ikke gjette krigens varighet.

Ja tiden jobber faktisk med Ukraina. For det fylles enormt på med våpen og hi tech våpen. Mens det kan virke som russeren begynner gå tomme for kjøretøy soldater og raketter også etterhvert. Nå kommer det anti luft også… så da får vi nesten bare håpe at russerne tømmer seg fullstendig og er tilbake 100 år i tid.

3 Likes

Forventet utfall var seier på omtrent walkover til Russland.

Jeg VET at det koster ufattelig for Ukraina, både i menneskeliv og verdier, å holde Russland ute, men slik det kan se ut, så er Ukraina i ferd med å redde verden fra en potensiell verdenskrig med uvisst utfall.

7 Likes

"slik det kan se ut ", ja, i hvert fall når man leser på Twitter, det var poenget mitt. Ikke galt å være optimist, men lurt å være oppmerksom på hvordan optimismen kan hjelpe til i tolkningen av informasjonen. Tror jeg legger denne død.

1 Like

Jeg er nok en dårlig optimist.

Jeg er forbauset over at Ukraina klarer å gi Russland juling, og samtidig forbannet over de forbrytelsene Russland begår, samt truslene de kommer mot land som hjelper Ukraina.

Hadde det vært opp til meg, så hadde Russland måttet kjempe mot NATO også.

5 Likes

Når krigen er over og en får oppdater tapene tror jeg det er mye større på begge sider en det en til nå vet.

1 Like

“dårlig optimist” var dine ord, hvis det skulle være noen tvil om det.

Å herregud den mannen er ute å sykler mentalt!

Er det ikke noe media som har kommentert denne ferske pressekonferansen?

Dette virker jo som et ganske desperat motangrep på oligarker som nå har gått i mot ham.

3 Likes

Morsomt og se rikmannsdattera si ting som “Vi vil overvinne vanskelighetene” mens hun sitter på luksusøy nede i Dubai

2 Likes

Jeg tror nok at Ukraina “vinner”, med massive tap, men denne krigen er ikke over selv om Russland trekker seg ut.