Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Googlet The Grayzone og det som går igjen er mye av det samme


Som ikke betyr at det heller er den hele og fulle sannheten, men man bør nok ta påstanden med en klype salt (ikke lyttet)

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Det bør du gjøre før du gjør deg opp en mening!

2 Likes

Når det gjelder atomtrusselen, så inneholder denne kronikken fra i dag noen interessante poenger.
Det kan virke overraskende at selv nokså trauste og beleste personer som disse skriver:

"Om Putin derimot opplever at det å true med atomvåpen faktisk fører til vestlig ettergivenhet, vil han gjenta trusselen ved neste korsvei, og det helt uavhengig av hva som videre skjer i Ukraina. Porten vil være åpnet for å true med atomvåpen for å oppnå et hvilket som helst mål.

Og enda mer alvorlig: I en desperat militær situasjon ville han kunne bli fristet til å bruke atomvåpen – i den tro at Vesten ikke ville svare med ødeleggende kraft. Sagt på en annen måte – om Vesten gir etter for Putins rasling med atomvåpenet, vil effekten være at muligheten for atomkrig faktisk rykker nærmere."

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

De meningene du og Henki tilla meg, hadde minimalt med potensiell risiko og konsekvens å gjøre, og alt med å henge ut meg.

Jeg er svært skuffet over at Aaron Mate/Max Blumenthal typene støtter Russland i dette. De driver til vanlig en sunn USA kritisk journalistikk, men nå har de tatt det for langt. Tucker Carlson og Jimmy dore har gjort det samme.
Folk har virkelig et problem med å sette seg fast i ett og samme spor.

2 Likes

Ja, etternavn på to stavelser bestående av det engelske ordet for “tre” og etternavnet på kjent kvinnelig (norsk) krimforfatter.

3 Likes

Nå roer vi oss ned. Siste eneste og endelig advarsel.

Deler ut et par dager demping til de som forsetter med det som tydeligvis ikke er poenget med tråden.

2 Likes

Du kan heller oppsummere poengene iom at du har fått med deg innholdet fra start til slutt. Hørte på de første minuttene og det dukket opp et rødt flagg i underbevisstheten umiddelbart, men er åpen for input.

1 Like

Noe er på g. Og det er garantert ikke bra.

4 Likes

Ukraina taper krigen, er jo oppsummeringen. Se de 20 første minuttene og se om de virker urimelig. Gjesten de har med seg er jo heller ikke hvem som helst.

Vil du forske for å prøve å finne sannheten eller har du bare bestemt deg?

2 Likes

Det er noe av det sykeste jeg har sett. Hører jo på lang lei en despot som vet at hvis han ikke får stanset demonstrasjoner før de har startet, så har han et problem. Løsningen? Rett tilbake til Sovjet-takter hvor alle kan finne på å angi deg.

Bare å folde hender og be om at det er fake news.

2 Likes