Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Russland kommer aldri til å gi seg, så fremt de får noen innrømmelser (landavståelser). Så dersom Russland ikke klarer å vise noen form for klokskap, så er Vesten nødt til å gjøre det. I motsatt fall kommer dette til å bli en meget langvarig krig, hvor man også kan komme i den absurde situasjonen at Russland vil påberope seg folkeretten som følge av våpenstøtten fra andre land til Ukraina. Og hvem vet hva som da vil skje. Russland er nødt til å få en exit-mulighet ut av det hjørnet de har malt seg inn i.

6 Likes

Tror at når kolonnen som er på vei ankommer er Kiev tapt.
Ukraina har desverre ikke kapasitet til å uskadeliggjøre denne før den ankommer.
Russland har full kontroll i luften, ellers vil denne kolonnen blitt angrepet for lengst.

2 Likes

Russland kan nekte luftrommet til Ukraina, men de har ikke luftherredømme til å gjøre hva de vil med sine egne fly. Iflg kilder jeg leste fra et par dager siden, så hadde Ukraina fortsatt mesteparten av anti-luft skytsene sine igjen. Poenget blir vel noe av det samme, det er vanskelig for dem å gjøre noe med forsyningskolonnen.

Det virker temmelig usannsynlig at “Vesten” skal vise noen slik klokskap. Det har man ikke gjort til nå. Og det nettopp fordi så godt som hele toppsjiktet består av narcissistisk forstyrrede, ekstremt innbilske personer. Og det blir ikke mindre sant av at Putin er hakket verre i visse henseende. “Klokskap” vil det vel kun bli snakk om hvis konsekvensene her blir så alvorlige at “våre” politikere opplever sin egen posisjon som reellt truet. Og da vil det ikke dreie seg om klokskap, men om at man har havnet med ryggen mot veggen. Evnt at det har kommet inn et nytt politisk regime fordi veggen har falt ut . Hva er den “vestlige” befolkningen i stand til å holde ut ?

1 Like

Nå har vel dette vært hevdet og så motbevist et par ganger allerede. Men for all del, håper det stemmer.

Leste et eller annet sted at det er bekreftet av Kadyrov

1 Like

Er Biden senil? Han veksler Iran med Ukraina under sin store tale. Vi må håpe at han ikke skal redde Europa.

2 Likes

To stormakter, den ene styres av en psykopat, den andre av en som er på vei til å bli senil.
Velkomne til en trygg verden…

2 Likes

Det er lite noen av dem kan utrette uten apparatet rundt seg. Der ligger håpet.

2 Likes

Prøvde å å legge inn videoen her av den chechen gruppa som var på tur til Kiev men for stor fil å de var mange, veldig mange. Tror ikke 1000 mann holder på videoen, for det var ei satans lang rekke som gikk og så ikke enden en gang langt bak der.

Tror det er rikelig med psykopater blant statsledere, så akkurat det tror jeg ikke man skal bry seg så mye med

4 Likes

Må nesten ha en link på det i så fall.

Altså… Ukraina påstår at FSB svikter Russland??? Dette er oppsiktsvekkende om det skulle stemme.

Men at det stemmer, det tror jeg ikke på før det blir bevist

2 Likes

Ja, er enig i det, men vi snakker her om to supermakter.
Er jo litt forskjell det da ville jeg tro

Smart trekk av UA å blåse kilden sin da…

A) Det kan være sant, noe som er trolig
B ) Det kan være propaganda for å så tvil, noe som er trolig

6 Likes

det er vel her snakk om et mangehåndet dyr type CIA, å finne den nåla i høystakken, der de selv ikke aner hvor hver høystakk befinner seg er nok ikke å “blåse” kildene sine

Men det er ytterts tvilsomt at det er FSB, heller en propaganda vinkling av info fått fra vestlig etterettning

Det der kan bare være reinspikket propagandapiss!

At FSB har dolket Putin i ryggen? I så fall er det et kuppforsøk og vil vil se tegn til indre stridigheter innen 1-2 dager i Russland.

Men som sagt, tror det ikke får jeg før ‘‘se’’ det

3 Likes

Når det sprekker i RU blir det om å gjøre å klare å overbevise om at man har bidratt til å velte Putin, for å slippe unna straffeforfølgelsen som venter…

At FSB dolker Putin og Russland i ryggen er breaking news, gitt at det stemmer.

Finnes det andre kilder på dette?