Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Russerene har gitt opp å vinne hearths and minds.

Nå får de snart kjenne på et opprør. Stort opprør.

Jeg håper russerene får rulle seg i molotovs…

Ingen sympati.

Ser jeg en bil med Z på, så er det faktisk ikke sikkert at jeg klarer å styre meg.

9 Likes

Russland har stjålet fem skip med titusenvis av tonn korn fra havnen i Berdyansk.

1 Like

Er den videon verifisert? Virket litt “off”.

Edit: Ser VG har lagt ut med en annen vinkel også, virker ekte.

Nesten som jeg ikke får meg til og tro at det er sant😦

Heldigvis har vi russere som demonstrerer mot krigen, men det er et stykke igjen…

Det er på tide å kjøre militærøvelser opp mot grensen til Russland, slik at Z-heiagjengen kan få svette litt de også.

2 Likes

ikke glem at Russland evakuerte kvinner og barn før krigen og mobiliserte alle mann i utbryterregionene.

Kyiv sine estimater er kanskje inne på noe:

Edit:
Russiske medier drar visst også på litt:

5 Likes

Har ikke egentlig troen på at det er sant, men hvem vet!

Edit: kidnapping altså.

Håper inderlig det ikke stemmer. Om det stemmer har Russland funnet enda et bunnmål.

Helt absurde tall hvis korrekt. På den annen side er den russiske soldat ekspert på å dø for fedrelandet.

Under vinterkrigen ble det rapportert om finske mg-skyttere som fikk psykisk kollaps fordi de drepte så mange sovjetiske soldater når disse angrep i store bølger infanteri…

2 Likes
2 Likes

1:1,6 forhold mellom drepte:skadede sier litt om hvor dårlig kampene egentlig går. De er ikke i nærheten av å klare å få skadede til sykehus eller skikkelig behandling. I Irak, så hadde USA 4500:32000, eller 1:7.

Eller, så kan jo ett eller begge tallene være fullstendig gale.

1:1,6 er ekstremt lavt

1:4 er nok mer sansynlig.

Lurer på hva Putler hadde tenkt om Ukraina fløy noen fredstokt med Bayraktar-droner innover Russland for å denazifisere grensebyene :blush:

5 Likes

Tja, hvis du blir såret nord for kyiv. Hvor får du da behandling? Hviterussland, 2-300 km unna? Uten fungerende logistikk? Så du blir kjørt i lastebil etter en dag eller to? :face_with_head_bandage:

4 Likes

Det er godt poeng faktisk. At de har unaturlige mange døde fordi skadde ikke blir redda.

2 Likes

Hei @InVivo usikker hvem og konkret hva du sikter til. Jeg har lest den lederen og det er intet der jeg synes er vesentlig nytt eller overraskende. Det er jo i grunn en overordnet oppsummering av situasjonen. Er enig i det som står skrevet, det er horribelt det som skjer. Må være ganske dysosial for å ikke føle empati for de sivile tapene og ødeleggelsene.

2 Likes