Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Ikke for Egypt og et par andre land med svær import.

Joda, men lettere å erstatte < 1% av verdens produksjon enn 25% som jeg tror har vært en utbredt misoppfatning. I tillegg virker det som man har gjort tiltak for økt produksjon lang tid tilbake pga risikoen for konflikt.

3 Likes

USA og Canada lager jo mye mer korn enn jeg trodde.

For oss er dette jo et lite problem for vi har cash.

Land som egypt… Der tror jeg ting kan smelle.

1 Like

Kommer ikke til å bli mangel på noe her i Norge men prisene går nok opp. Så de store taperne er der levestandarden alt er lav i utgangspunktet.

4 Likes

Så rått. Virker faktisk som de knuser de. Selv om vi stort sett får se den ene siden. Men virker jo som det er ett russisk militær helt ute av stand til å sloss. Det eneste de mangler er rakett forsvar …

3 Likes

Ikke bra utvikling om dette er riktig. Er nok desverre mye stygt som skjer i krig. Så selv om jeg håper Ukraina skal vinne, så burde de holdt seg til humanitær behandling av fanger.

Advarsel: Blurret veldig grafisk innhold.

2 Likes

Er ganske mye stygt på begge sider. er en film fra 22 Mars som viser en gjeng Ukrainere som overga seg, for å så bli torturert og henrettet.

Lite bra i krig. som forsvarer er mer unskyldt men ikke bra.

1 Like

Vice har hatt mye bra i Ukraina.

Dette er siste.

Er jo på en måte forståelig at man har behov for å ta ut aggresjon på fienden. Men om sånt sprer seg så gir det jo fienden all grunn til å slåss til de dør, noe som igjen gjør at flere vil bli drept i kamp.

4 Likes

Det er jo derfor Ukrainerene sloss til de dør. De vet hva som skjer med dem. ( i 2014 krigen ble jo det utført flere masakre på ukrainske soldater som hadde overgitt seg).

5 Likes

Det så litt søkt ut.

Det hadde ikke forbauset meg et sekund om det dreier seg om maskirovka, og fangene egentlig er ukrainske soldater, og overgriperen er russiske.

For twaten som deler videoen er ruzist, og hvordan skulle egentlig hun fått tak i en slik video, og ikke minst, hvorfor skulle ukrainske soldater filme noe slikt?

2 Likes

Hva er det i videoen du reagerer på som ikke humanitær behandling?

Hvis du ser på del 2 så ser du at de systematisk skyter alle fangene i beinet.

Det var en video litt lengre ned på linken hvor de skjøt fanger i knærne.

Men, ved nærmere ettertanke, så var det utrolig lite blod, og ingen slintrer som ble spredd utover selv ved skudd på kloss hold.

Så ruzzisk fake.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

5 Likes

Jeg har noe. Også personlig erfaring som pasient. Du da?

I krig og kjærlighet er alt tillatt er et uttrykk som innebærer at krig og kjærlighet er likartede situasjoner som unnskylder ekstreme handlinger.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

12 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes