Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

En tråd omhandlende ovennevnte video.

1 Like

Spørs om ikke konflikten i Aserbadjan og Armenia blusser opp igjen.

1 Like

Ille å si det. Men hadde nesten vært fint om Georgia og Aserbajdsjan prøvde å ta tilbake litt fra russerene nå som de er opptatt. Men for fredens skyld er det best alt roer seg. Merker at jeg har begynt å hate Russland etter det her. Jeg likte de dårlig før pga doping , sabotasje, provokasjoner trolling fabrikker cyber kriminalitet osv osv. Men dette toppa der. Pill råttent hele landet.

15 Likes
7 Likes

ser vi reprise av det Josef Stalin utførte i Ukraina i 1930-tallet?

Sykt mye pro russiske kontoer som retweeter de greiene.

Lukter dårlig kremlin propaganda lang vei.

8 Likes

Skrevet av folkene bak criticalthreats.org

The project conducts intelligence analysis on unclassified information to produce continuous assessments of threats to the U.S. and our allies. It develops these assessments into concrete plans for action using best-practices drawn from the U.S. military, intelligence community, and diplomatic corps. It provides the executive branch, Congress, the media, and the general public its assessments and recommendations on a non-partisan basis. Like AEI, Critical Threats accepts no money from the American government, or from any foreign government.

2 Likes

Den er beregnet på å øke støtten for krigen på hjemmebane. Den er neppe økende med tapstall på 30-40k.15-25k av disse er sårede. Mange er nok hardt sårede og skal hjem til familie osv.

… Jeg er dessverre der at joda, dette kan være ekte, selv om jeg tror det er fake. Hvis det er ekte, så er det kanskje ukrainske soldater som hadde familie i Mariupol. Dette er ikke ukrainsk strategi, slik den russiske bombingen av Mariupol er.

2 Likes

https://www.rt.com/russia/552804-moscow-investigates-alleged-footage-of/

Russiske medier kaster seg over denne videoen.
Overasket hvor fritt diskusjonen under saken utløper seg. Dette er Russia today (russisk propaganda)

4 Likes

Og der står det at Russland vil etterforske saken? Hva tror du de vil finne? Akkurat hva de vil. Dette er forresten ikke krig, men en spesialoperasjon. :crazy_face::exploding_head:

2 Likes

Konsensus på twitter ser ut til å være at videoen er falsk. Skyterne har russiske sko, russiske våpen, ingen blod der det skal være blod etc.

4 Likes

Ukrainske myndigheter sier de skal etterforske den også. Videoen skal være fra kharkiv området.

2 Likes

Spørs om ikke kherson er fri for nazister iløpet av uken.

14 Likes

Utfra det man har fått med seg av reaksjoner fra de russerne som er i Ukraina på hele situasjonen, så kan jeg ikke si at jeg tror det er noe stor grad av nazisme der. Noen sikkert, men det har vi i Norge også. Synes det er en uheldig merkelapp å henge på folk før det faktisk passer.

2 Likes

Denne har sikkert blitt postet allerede, men BBC har en god gjennomgang av nazime i Ukraina storyen og kommer fram til at det stort sett er russisk propaganda.

7 Likes

Soldatene følger jo bare ordre.

Putin er kanskje mer fasist. Uansett skitne folk og snart er kherson fri.

1 Like

“Nazisme” er for det første i utgangspunkt bare et skjellsord. Spørsmålet burde heller være om det finnes et mer eller mindre militant nasjonalistmiljø med et visst forhold til bruk av vold som ihvertfall anses offisielt uakseptabelt i “Vesten”. Kanskje noe tilsvarende det USA har benyttet seg av i Mellom- og Sør-Amerika. Faktum er at det er mer av en “ureformert” nasjonalisme og en mer utbredt sosial konservatisme i Øst-Europa pga tiårene med undertrykkelse under Sovjetunionen. Man har en “offerstatus” som det i USA og Vest-Europa kun er diverse minoriteter som påberoper seg. Og knapt for noen annen etnisk gruppe gjelder det mer enn for ukrainerne med den historien de har. Det er jo også grunnen til at Bandera og de som fulgte han kunne opptre så brutalt som de gjorde. Det handlet ikke primært om at de var noe lignende “nazister”, men om en i utgangspunktet forståelig “hellig vrede” hos et undertrykket folk, noe helt hinsides det nordmenn har opplevd. Det ville være underlig om ikke det også kom til uttrykk i en tendens til å overskride visse grenser også i våre dager.

2 Likes

Kan se ut som vesten er på vei inn i et historisk dårlig forhold med Kina da kanskje…

2 Likes

Rart det der.

Leser jo stadig om vestlige “eksperter” som mener at Kina nå vil droppe Russland etc. .

Noen fantaserer om sitt forhold til Kina, og jeg tror ikke nødvendigvis er Russland.

2 Likes