Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Da trenger de jo ikke krim! :crazy_face:

4 Likes

Satser på det stemmer.

Ofte er våpensystemene allerede på plass når det annonseres at man planlegger å gi dem.

8 Likes

Mye idioti. Hvorfor informere… Send inn våpen og hold kjeft. Hvorfor informere fienden om sånn? La de fyre løs. Dessuten risikerer England represalier terror osv…

Hovedformålet til et forsvar er å hindre angrepet.

3 Likes

Det vil vise seg ila de nærmeste dagene… kan hende de tok det skipet i havna med en sånn?

Ser ikke sånn ut.

Litt uheldig med kallenavnet?

1 Like

Skulle det bli atomkrig, så kan jeg trøste meg med at det blir slutten på Russland også…

A boy burned alive : eyewitness account. ![:ru:] found a Molotov in his house, poured over him and set him on fire. 2/

Holodomor in a village in Chernihiv region. ![:ru:] took away all food. People survived on what they had hidden, pets, and … (I don’t even wanna say it…). A contact from the village 3/

Mass rapes of young females with summary executions afterwards. A contact from a village where it happened. 4/

Families executed in fields who worked the fields / were planting their gardens. Eyewitness who saw the bodies 5/

1 Like

Hvis det kommer mer slike historier og i enda større skala fra Brovary og Chernihiv i løpet av de neste dagene så kan dette få et politisk svar fra EU. Det er mye som er i bevegelse akkurat nå.

4 Likes

Problemet er at det ikke holder med “et politisk svar” lengre.

Det må brukes makt. Og mye av det. Russland må sjokkeres.

1 Like

Får guds skyld får vi håpe at de bare gir våpen. En åpen konflikt kan være slutt på Europa slik. I kjenner det.

1 Like

Tror du virkelig ikke at Putin lar seg provosere av at vi gir Ukraina våpen?

Om vi ikke reagerer på Russlands ugjerninger, så fortjener vi ikke å eksistere.

1 Like

Hvem er “vi” , og på hvilken måte skal “vi” reagere?

Tror de fleste mennesker i verden foretrekker å eksistere, selv om de ikke skulle fortjene det…

1 Like

Om kun noen få dager, så tror jeg at åpne putinister i vestlige land kommer til å få svært vanskelige liv.

Jeg gleder meg allerede.

3 Likes

Nei jeg vet ikke. Får en dårlig smak i munnen av hele greiene. Stormannsgale Sinnsyke russere uten samvittighet. Putin Kadyrov steingale folk uten hemninger. Sleng på hviterusseren. Kvalmende. Noe må gjøres. Men jeg foretrekker heller en likvidering av Putin enn åpen krig.

1 Like

Slik som ukrainere i Bucha?

Russere må likvidere Putin selv. Hvis ikke, så blir det verste scenarioet virkelighet.

2 Likes

Kanskje prøve å puste med magen…?
Selv om jeg hater Putin og alt det han står for, hjelper jeg ikke ofrene i Ukraina ved å regissere ragnarokk for hele Europa!
Russland vil uansett stå som den store taperen til slutt.