Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Trump hadde rett. Veldig rett. Han hadde rett om Kina også. Men… han manglet takt og tone pga. personlinghetsforstyrrelser (som da ikke gir deg mindre rett).

Når softox kommer med sin lungedesinfeksjon så får han rett der og :rofl:

1 Like

ukraina 202…?

Av alt avskum jeg har sett gjennom tidene tror jeg russerne med putin topper råtten skapen med klar margin. Håper folk er klar for og kjempe mot dette uhyret om det ender i den 3 verdenskrig. Vill heller dø en og se folk glane på at fienden marsjerer opp Karl johan gt igjen som i 1940.

4 Likes

Ja jeg “frykter” for det, mange som hadde lesevansker den gangen, kan bli mange med personlighetsforstyrelser når meldinger kommer.

7 Likes
6 Likes

Hva skjedde i denne tråden ? Ble helt stille et jeg nevnte den tredje verdenskrig og kjempe mot russland. Sannheten er at russland har ikke sjanse i havet om Norge forbreder seg,og at folk er villig til og kjempe. Vi ville vinne klart men det kommer an på at folk er klar til og kjempe.

2 Likes

WW3 betyr nok slutten for oss alle. Men den kan unngås ved å bombe driten ut av russerne i Ukr.

1 Like

Husker 3 vedkommende i disse trådene som forsvarte Russland. Har de blitt blokket/banned nå?

2 Likes

Om så det skjer,så er det vår miste plikt og kjempe til siste slutt.Vi er en stolt Nasjon,la oss avslutte det også som en stolt Nasjon og ikke i vannvære.

De er nok anholdt av PST.

Noen vil si de to tingene henger sammen.

3 Likes

Håper de raide sTEIGAN med det samme.

5 Likes

Ja, det vil de. Men flere russere ønsker nok også leve, selv om de lever i et bedritent land. Verst tenkelig utfall for verdensfreden er om Putler vinner. Det må ikke skje. Det er opp til Nato at det ikke skjer. Så, bomb driten ut av drittsekkene som ulovlig befinner seg i Ukr.

6 Likes

Usikker på hvem du tenker på, men de er mest trolig på vei til eller fremme på hytta :wink:

Ikke bannet, men selv de ivrigste tilhengerene av «dette er nato sin feil» begynner jo å skjønne de tok feil.

16 Likes

Noen som vil si noe om dette? Effekten? De er nok allerede på plass når man ser video på Twitter…

5 Likes

De skal være på plass ja. Øker motstandsevnen mot fly og raketter

1 Like

Hvis dette fører til WW3 så blir den jo utført med atomvåpen, i og med den konvensjonelle møkkahæren til Russland ikke har en sjans mot NATO.

Så det vil ikke være noe poeng i å kjempe. Da er det nok bedre å lage seg et godt måltid med noe godt å drikke til og heroin til dessert.

6 Likes

Vil ha i det minste ha en god følelse og dø med sko og våpen i hånd ,en og la nedverdige seg til narkotika på sin siste time. Øl er det jeg vil ha tatt i mine siste time,og en bønn til vår Herre.

2 Likes

Ser ikke ut som Russerne har planer om å gi seg med det første.

Disse ekspertene tror dog at det ikke vil ha noen dramatisk effekt.
https://www.understandingwar.org/backgrounder/explainer-russian-conscription-reserve-and-mobilization
Conclusion
Russia is likely rapidly exhausting the manpower it can readily use to generate additional effective combat power even as its forces lose combat effectiveness in Ukraine amid high losses. Russian efforts to mobilize more manpower can bring more people into Russian combat units, but those people are unlikely to be well-enough trained or motivated to generate large amounts of new combat power.

Mobilization efforts are likely to start producing diminishing returns as Russia moves through the categories of fully-trained and recently-released reservists into categories of people further removed from their initial military experiences and/or those who will undergo hasty training before deployment to the front lines. Individual replacements for battlefield losses are unlikely to have the same training as their predecessors, and new units or those reinforced by these augmentees will not have undergone unit-level training prior to employment. More units and reservist replacements will likely appear in Ukraine, therefore, but the net effect on Russia’s actual combat capability will likely be small and diminishing.
A declaration of martial law and general mobilization would not overcome the structural challenges of Russia’s hybrid cadre-and-reserves and contract-soldier system. Creating cohesive fighting units cannot be accomplished overnight. Replacing individual combat casualties in Ukraine with recalled reservists who have gone years without military training is unlikely to dramatically increase Russian combat power.

1 Like