Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

De potensielle implikasjonene av en krig som foregår i et maktsentrum i verden, med en atommakt som den aggressive parten, er av et helt annet kaliber enn borgerkrigen i Jemen. Selv om grufullhetene er umenneskelige også der.

Især når den aggressive parten tøyer grensene, med sine barbariske handlinger, ovenfor en annen aktør med atomvåpen; NATO.

7 Likes

Det har vel først og fremst sammenheng med at Russland selger olje og gass som tidligere, tilsvarende hvordan den norske kronen er knyttet opp til oljesektoren-

Sånn jeg ser det er denne krigen det historiske tidspunktet der Russland viste sine sanne farger og dermed valgte å isolere seg fra Vesten for all fremtid, som et nytt Nord-Korea. Det vil nok bli husket.

4 Likes

Om dette stemmer er det veldig bra isåfall!!

12 Likes

121000 ukrainske barn bortført til Russland. Det inkluderer sannsynligvis også fra Donbass, men også fra andre okkuperte områder.

Jeg er faktisk enig med putin i at dette ikke er en krig, denne operasjonen er noe mye værre. Deportasjoner, folkemord, en grusom plan som er delvis klumsete utført, det siste er ingen unnskyldning.

Jeg regner med at Taliban ser for seg å selge våpen og kjøretøyer etterlatt etter amerikanerene…

1 Like

Det gjør godt med et bittelite lyspunkt. Slike russere kan jeg like.

6 Likes

Dette skjer når Russland får invadere et land:

Jeg håper ukrainske sivile får tak i ham…

5 Likes

Da håper jeg en av de sivile er en nevrolog som kan påføre så mye smerte som overhodet mulig over lang tid. Tenk denne scenen, bare med svært god kunnskap om kroppens nervebaner:

Edit: når en gjør denslags mot barn forsvinner alt av lover, regler og normer for hva som en innafor å gjøre!

12 Likes

Dette er jo et investeringsforum, og jeg ser for meg at dette toalettpapiret lett kunne tatt over markedet etterhvert:

image

12 Likes

Ja og nei. Jeg hadde blitt fly forbanna hver gang jeg skulle på dass🤬

3 Likes

Jeg håper en eller annen driftig bonde leter frem møkkasprederen sin, og hiver i noen sekker solsikkefrø, og deretter sprøytemaler den russiske ambassaden. Helst med grisemøkk, gjerne iblandet litt slakteavfall.

5 Likes

Hevntanker til tross, la oss forsøke å holde tema til konflikten.

1 Like

Fin trøst og motivasjon (:face_vomiting:) for utøvende pedofile; arv og miljø har skylden. La oss for all del slutte med å ansvarliggjøre voksne som begår alskens uhyrligheter :clap:

6 Likes

Det holder at samfunnet beskyttes tilstrekkelig mot dem.Storsinn vettu :slight_smile:

Han skal visstnok være arrestert i Russland. Om det stemmer så er det jo en innrømmelse av krigsforbrytelser i Ukraina isåfall

3 Likes

Eller at også Russland har en grense for hva soldatene kan gjøre, og at de straffeforfølger brudd.

Most of these reports are anecdotal and unconfirmed, but the picture they paint is coherent and accords with the observable performance of the Russian military in Ukraine to date. The Russians technically have enough healthy soldiers with weapons to pose a significant threat to eastern Ukraine, and they may wear down the Ukrainian defenders by sheer weight of numbers, although likely at a hideous cost. But all indications are that the effective combat power of Russian reinforcements that might go to eastern Ukraine will be a small fraction of what the number of soldiers and units would indicate, and the outcome of the fight is therefore far from clear. It is important to avoid allowing the shorthand DoD briefers and others understandably use to describe available Russian forces to lead to exaggerated estimates of the actual military capabilities of Russian forces.

1 Like

Russland må ødelegges!

5 Likes