Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

På tide å stenge grensa.

5 Likes

Ukraina har stoppet en ny kolonne.

12 Likes

Det var noe sånt jeg lurte på, at de går etter kolonnene med forsyninger når de kan. Så ikke så mye direkte slag.

2 Likes

har fungert sålangt i krigen.

Unngå direkte kamp når man kan, ta heller ut forsyninger. Ødelegg moralen for å så knuse fienden.

5 Likes

In Kharkiv, the Russian consulate brought a “gift” to the wives of Russian rapists

"We all already know that the wives of Russian rapists are aware. Wives know what their husbands are doing for a few pounds of blouses. Rapists torture Ukrainian women and send their clothes home. Drown in them, those clothes! ”Sharyhina wrote.

1 Like

Synd å måtte gi terreng til russerne, men små taktiske tilbaketrekninger gjør at de vinner krigen. Det går dessverre utover sivile.

Fascinerende å se hvordan Ukraina kan vinne fordi landet er så stort og Russland er så gale at de tror de kan ta hele landet. Det blir bare så stort forsyningslinjene blir altfor lange.

1 Like

Nå må vi bare håpe at de har fått fyllt opp kraftig fra vesten. Skulle ønske de hadde masse droner.

2 Likes

Noen pro-russere i Ukraina får tydeligvis snudd verdensbildet sitt opp-ned.

Merk at de som prater ignorerer eller ikke engang legger merke til det vi kan høre.

Javel?

Som hva da?

Skuddet og skriket. Som om det er helt naturlig/vanlig.

Å ja. Jeg trodde du siktet til den siste videoen jeg la ut!

1 Like

Man må regne med mye har blitt flyttet de siste dagene. Håper de knuser driten ut av de.

12 Likes

Ja de må stoppe russerne med alle midler nå.
Ukrainske myndigheter anklager nå russiske soldater for å stjele dødelige radioaktive stoffer fra atomkraftverket i Tsjernobyl. Hva skal de med dette ? Lage en skitten bombe og skylle på Ukraina ?

1 Like

Sterkt budskap!

2 Likes

Det var deilig. Jeg var borte i 48t.

Så leser jeg at UK og USA skal sende våpen. Så bra ja eller nei?

RU skal trekke seg tilbake fra Kiyv iht avtale. Inkluderer i avtale også bevåpning av UK, USA og rest av verden deretter… ??? Var det ikke snakke om at UKR skulle ha nøytral fokus??

Forventer vi nå at RU skal heie fra avstand og skal hete velkommen disse nye planer?

Kanskje til slutt skal alt vel være lik, og alt skal nu vel bli fortere dramatisk og ekspeditert av all ondhet. Tøffe uker og måneder på horizonten. :cry: :cry:

1 Like

Har ikke hørt noe om noen avtale der Russland skal trekke seg bort fra Kyiv. De har nok heller innsett nederlaget, og konsentrerer seg om sør og øst.

1 Like

Finnes ingen avtale. Russland trakk seg tilbake etter MASSIVE tap.

1 Like

message 29/3… ok, kanskje skulle ikke kalle det en avtale…

Speaking to reporters after Tuesday’s talks, Russian Deputy Defense Minister Alexander Fomin announced what he called a confidence-building “de-escalation” step: Russian forces would gradually pare back their activity near Kyiv and Chernihiv in northern Ukraine. Russian officials later specified this did not mean a cease-fire.

Russland prøvde å vinkle det som en positiv gest. Etter å ha tapt 50% av kampstyrken.

5 Likes