Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

3 Likes

Det kan virke som om Putin begynner å merke sanksjonene nå.

Vent til sentralbanken ikke klarer å proppe opp rubelen lengre.

Da skal du se det blir sure miner fra Kremlin.

7 Likes

«Fyyy søren, dårlig gjort å bryte kontraktene!» Men helt greit å teppebombe og voldta sitt broderfolk. :man_shrugging:

6 Likes

Hvis Ru sender et par raketter over grensa til Sverige og Finland så er også disse landene i en konflikt og kan ikke bli Nato medlemmer.

1 Like

Jo de kan bli medlemmer. Men ikke hvis det er lokalt opprør mot myndighetene. dvs borgerkrig er nogo.

3 Likes

Med uendelige euro og dollar fra gass og olje til rekordpriser?

1 Like

Genocide, eller et folkemord burde være første sideoppslag i norske aviser.

Etter Nazi-Tyskland har Europa hatt 1 folkemord, Bosnia på 90-tallet.

2 Likes

Jeg vet denne karen er kontroversiell, men jeg liker og høre forskjellige synspunkter, fra flest mulig sider i en konflikt.

3 Likes

Ett folkemord? Jeg trodde det ble drept en del tyskere etter andre verdenskrig tok slutt, men kanskje jeg husker feil?

2 Likes

Jeg går bare etter FN-definisjonen og wikipedia

Men i årene 1945-48 skjedde det en god del i Stalins Sovjet-Unionen, så det riktige blir vel at etter Hitler og Stalin så er det Bosnia vi snakker om i Europa.

Og nå har Biden erklært et nytt genocide i Europa.

2 Likes

Så, Medvedchuk er ikke viktig nok for Russland…

Man kan jo lure hva som egentlig feiler regjeringen i Norge:

4 Likes

Enig, bra å se flere synspunkter, men han virker litt pro Russland, synd han ikke tar et litt mer nøytralt standpunkt.

1 Like
  1. Klarte som ryktene hevdet å presse seg ut av lomma :smiley:
4 Likes

øvelse: hva om rusland får en " second wind" med suksess i donbass, og tro på å ta kiev?

De blir fort opptatt av å fylle panzerkjøretøyer med porselensdass og vaskemaskiner da ja… null sjans for enda mer fremgang - dårlig moral kan ikke kureres med suksess.

4 Likes
2 Likes

om de vet alle gamle posisjoner, artilleri

Du skriver for stikkordsmessig men generelt kan og må artilleri flyttes på.

Det er et mysterium hvorfor broer på veiene inn i ukraina ikke var satt opp med eksplosiver samt at strategiske veier ikke var dekket av artilleriposisjoner før krigen startet.

Nå har UA fått moment, erfaring og fått blodtappet quislingene så de er mye vanskeligere å sloss mot.

4 Likes