Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Hvis Russland fortsetter å miste 33 tanks om dagen, så vil de, selv om de klarer å sette i stand 30% av tanksene de hadde på lager ved krigens start gå tom etter 90 dager.

10:05 Den ryska offensiven märks av på de ryska förlustsiffrorna. Ukraina uppger nu att totalt 918 stridsvagnar slagits ut för rysk del, varav 33 alltså var igår, tillsammans med ytterligare 50 övriga pansarfordon. I manskap uppges de ryska förlusterna vara 22 100 man sedan den 24:e februari.

ref: UPPDATERAS: Vissa ryska framsteg i söder – offensiver norrut väntas – Cornucopia?

3 Likes

Men krigen må vel også tære hardt på de ukrainske våpenressursene, som må antas å være kvantitativt mindre enn Russlands.

1 Like

Newsflash obtained footage of the devastation from the General Staff of the Armed Forces of Ukraine (AFU) last night (Monday, 25th April).

The General Staff of the AFU said: "In four minutes, four tanks were destroyed.

"Calculation of Stugna-P.

Izyum direction.”

5 Likes

Må jo innrømme at dette er morsomt.

image

Hva er det neste, de tar over en kolonne med lastebiler som inneholder buttplugger og dildoer?

4 Likes

Russland kan som en siste utvei ta “maximum pressure tactics” alla Kennedy i 1962.
Russland fyrer en taktisk atom bombe i atlanterhavet feks. og siker klart i fra at nok er nok, neste gang treffer vi en plass i Vesten på land.
NATO/EU/US må på dagen slutte og backe Ukraina!

Mener du seriøst at vesten må slutte å støtte Ukraina, fordi Russland kan true med atomvåpen?
Det vil med en slik logikk ikke finnes grenser for hva de kan kreve neste gang.

8 Likes

Hvordan klarte du og vri det til at “jeg” ønsker dette? :thinking:

Tja. Jeg leser hva du skriver:
“NATO/EU/US må på dagen slutte og backe Ukraina!”
Mulig at du mente det som et slags sitat.

Da har du tolket det feil.

Må si meg enig med lederen i rødt:Dette har blitt en krig det ikke finnes noen løsning på.
Nesten utenkelig at noen av partene vil gi seg.

Oppskriften på en storkrig.

1 Like

Ja, det er derfor Ukraina får våpen fra vesten. Nå begynner de å få tungt utstyr også. Tanks, artilleri osv. Tapene til Ukraina har hittil vært rundt 20-30% av de russiske.

2 Likes

Jeg la til et par sitattegn og fjernet et radbrekk, så alle skal skjønne hva du mente. :slight_smile:

NATO/EU/US må ingenting. Det var opp til Russland å sende atomvåpen i 62 og konseptet med gjensidig ødeleggelse gjelder fortsatt. Det er heller ikke sikkert at det er mulig for Putin å gjennomføre og det er langt ifra første proxy krigen mellom øst og vest.

4 Likes

Hva et dette for noe sprøyt!?

Løsningen er jo enkel, Russland må slutte å angripe naboene sine. Verre er det ikke.

Å så må ‘‘vi’’ støtte Russland sine naboer med våpen slik at det ikke blir like fristende for Russland å bølle med nabostatene sine

12 Likes

Det dær tror du ikke på selv engang!

Putin gir seg ikke og det gjør heller ikke motparten som nå også har forventninger fra bidragsyterne å ta hensyn til.

Klart det!

Men fordrer jo at den frie verden støtter opp og bidrar med alle midler for beskytte svake land mot voldelige agressorer

2 Likes

Ja i drømmeland dær kan alt gå an…men det er ikke sånn verden er skrudd sammen.

2 Likes
1 Like

Har skrevet en innlegg på tråden politikk, om nettopp denne nyheten, og hvilken langsiktig relevans det kan ha for Norge.

Samtidig er jeg ikke overbevist om at råvareanalytikeren sin analyse er helt korrekt.

" Spørsmålet nå er hvor vi går videre. Polen har satt en presedens, og sier de ikke kan betale i rubler. Tyskland står nå i samme problemstilling, og de kan ikke betale for gassen i rubler.
– Tror du det er sannsynlig at Tyskland også kan få gassleveranser kuttet?
– Det virker som det er en veldig høy sannsynlighet for det, sier Schieldrop."

Jeg tror Tyskland desperat trenger gass, og Russland desperat trenger inntekter, samtidig har Polen en langsiktig plan som inkluderer Norge. Litt “spill for galleriet” fra både Polen og Russland. Polen har en exit-plan, og Russland har ikke voldsomt med leverage overfor Polen, de prøver å skvise ut det de kan.

3 Likes