Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Russland trer inn i morgen 4.3. ikrafttredelse av militærloven. Grensene skal stenges slik at ingen (inkludert utenlandsk arbeidskraft) kan forlate landet. Alle menn under 50 år vil bli mobilisert inn i hæren, uavhengig av land

1 Like

Dette er 99,99 prosent enda mer bullshit fra SOME.

Edit:

Reagerte mest på «uavhengig av land», det ser ut til at det ikke nødvendigvis er riktig oversettelse / originalkilde. Reduserer fra 99,99 til 90. Fordi hvem vet lenger.

Se bare hvordan disse trollene / propagandaen får sånne som meg til å kaste bort tid og energi :sweat_smile:

5 Likes

Link til teksten din?

Eller hvorfor ikke bare stoppe onkologisk utdanning og samarbeid - selv kreft skal sanksjoneres.

3 Likes

Kasparov mener man må sette hardt mot hardt.

6 Likes

Han bikket over til «kokkos» for et godt stykke tid tilbake (les: år) slik jeg ser det. Å kalle det folkemord på industriell skala og agitere blodhardt for direkte konflikt mellom NATO og Russland i Ukraina er…ikke et sjakktrekk.

Edit:

Lenge siden jeg har lest noe fra ham, men om man leser den tråden fremstår det som det har rablet fullstendig.

5 Likes

Lol - kilden hans er en bot?? Er det rart misinformasjon blir spredd…

1 Like

Vet ikke om kilden er en bot.

Jeg sier bare at “det ryktes”…

Og rykter kan være både sanne og falske.

Men, jeg håper virkelig slike rykter sprer seg hos “herrefolket”

Ny oppdattering fra gærningene.

The Russian Armed Forces are rapidly advancing deep into Ukraine, liberating one village after another from the Nazis. I am especially pleased that fighters from the Chechen Republic, including those from my home town of Benoy, are taking the most active part in the special operation.

Every hour the lads report to me on their successes and proclaim their untiring thirst to bring the Banderites to justice. But the thugs don’t give them such an opportunity, cowardly running away from our fighters and mining the fields behind them. But even this does not save them, as our fighters successfully disarm mines and set off in pursuit.

You can run like hunted hares as much as you want. Very soon you will be the prey of our valiant and brave warriors. If necessary, thousands of Chechen volunteers are ready to help in this noble cause, and will go after you at any moment! Forward, liberators of the Ukrainian lands! Victory is not far off!

Er det putins lille smiskende lutryggede kadyrov som skriver dette ?
Det er en person jeg blir så j@vli provosert av.

Ja tjetjenerene er noen skikkelige tøffinger, motet til løver der de dilter etter overlegne Russland inn i Ukraina.
Håper ukrainerene knuser dem så jævlig, så kan de løpe tilbake til tjetjenia og gjøre det de er best på torturere tilståelser ut av ubevæpnet lokalbefolkningen

6 Likes

Link?

Ja, prøver å følge med der også.

Vet ikke om jeg skal linke så mye fra han! Kan kopiere tekst etter translate.

1 Like

Skal tro hvor mange sivile som ble myrdet i disse blokkene…

Jeg regner med at det er Putin du snakker om…

1 Like

Noen som har fått med seg hvordan den russisktalende, russiskvennlige befolkningen som hovedsakelig holder til i Øst-Ukraina har reagert på invasjonen?
De skal vel utgjøre 10-15 prosent av befolkningen.
Støtter de Putins “frigjøring” eller Ukrainas kamp for selvstendighet?
Er det tenkelig at de ville støtte en gjeninnsettelse av Viktor Janukovytsj?

Disse er jo også ofre for Putins krigshandlinger. Det hadde vært ønskelig om denne befolkningsgruppen kunne spille en rolle overfor opinionen i Russland.

1 Like

Nå har vel Kasparov advart mot Putin i mange år, senest denne uken begynte verden og få opp øynene for mannen.
Jeg syns overhode det ikke har rablet for kasparov

Dette er en mann som sitter på verdens største arsenal av atomvåpen og jeg tviler ikke ett sekund at han vil nøle med og bruke dem.
Jeg tror også han er villig til og avfyre en taktisk atombombe og tenker at vesten ikke vil svare annet med universal fordømmelse så får han bevist hva han er villig og gjøre.
Han spiller ett skyhøyt spill og jeg tror ikke han backer ut

1 Like

Ser ikke ut til at enkelte har det så bra der når man ser hvordan den sivile mobben tar seg av enkelte andre sivile. Hva de har gjort kommer ikke frem men mange stygge videoer der ute.

Jeg mener fortsatt at NATO burde rykket inn i Ukr før Putin.

Kasparov har et poeng her:

Biden & others insist NATO would retaliate should Putin attack Baltic members. Watching Ukraine, I am not sure of that at all, and Putin won’t be either. If the calculation is about nuclear risk, it’s no different over Estonia than Ukraine. Don’t say “Putin would never”.

Eneste fordelen er at dette koster Ru enormt mye, og vesten kommer til å ruste opp.
Men, vi er ikke trygge før Ru knerter Putler og får et sivilisert styre.

1 Like

Mener du at internasjonale avtaler betyr noe ?