Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

3 Likes

Det som gjør at man IKKE kan se bort i fra den, er jo at den er lagt ut av TASS!

Da er det meget sannsynlig en del av russisk propagandastrategi, uten at jeg forstår på hvilken måte.

1 Like

Trump og Pompeos Kina politikk har nok ikke hjulpet på stemningen i Kina
De regelrett slaktet ned Kina som land og alt de står for. Og så er det nærværet rundt havet der

USA sin Kina politikk har bred støtte.

Legger merke til at dine innlegg for det meste dreier seg om finne eksempler som skal vise at vesten ikke er bedre enn Russland
Jeg er enig i at vesten har mye negativt på samvittigheten, men hvorfor synes du slik vinkling er riktig i denne tråden som omhandler Russlands angrep på en suveren stat?
Du kan lett oppfattes som en type som prøver å finne formildende omstendigheter for Russland.

16 Likes

Er positivt hvis de begynner å forberede egen befolkning på tilbaketrekning.

2 Likes

Kina nekter for å ha bedt Russland utsette invasjon

Kina avviser påstander om at de ba Russland vente med invasjonen av Ukraina fram til etter vinter-OL i Beijing.

Det kinesiske utenriksdepartementets talsperson Wang Wenbin sier en nylig reportasje fra New York Times er fake news.

– En slik måte å avlede oppmerksomhet og tillegge skyld er foraktelig, sier Wang.

I tillegg gjentok han anklager om at det er Natos lyst til å ekspandere østover som er skyld i krigen.

Reportasjen i New York Times siterte en «vestlig etterretningskilde» som hevder at kort tid før OL, ba kinesiske embetsmenn sine russiske kolleger om å vente med invasjonen fram til vinter-OL i Beijing var overstått 20. februar. Invasjonen fant sted 24. februar.

1 Like

Ja, absolutt! For det er liksom enten det, eller en “gud så fjerne noen amerikanske diplomater kan være!”

Det er min oppfatning av saken ja, tror ikke vesten er så uskyldig som de vil ha det til.

1 Like

Nettopp. De legger skylden på NATO. Det de sier er at det er NATO sin skyld at Russland teppebomber boligblokker. Ganske drøyt. Og det kommer fra Kina.

Kast ut kremlinbotten. Nå er det nok.

1 Like

Vesten har ikke historisk tradisjon for å være uskyldig.

Men gjør det Russlands invasjon mindre grusom og heslig?

4 Likes

I mitt hode er det ingen tvil om at Kina og Russland er enig om noe her. Dryppene med kommunikasjon fr Kina tyder på det. Kina går ut offentlig og legger skylden på vesten
Påstand om «China virus» er ikke noe opp mot dette

Bare det som mangler nå…
" Norske beredskapsmyndigheter: - Hvis kjernekraftverket mister strøm og vann, kan det gå i luften"

Støtter på ingen måte krig, uansett hvor den måtte pågå. Det finnes bedre løsninger er min mening.

Her er du litt på viddene. Atomkraftverkene her må man veldig langt inn i for å komme til noe radioaktivt. De er nok sikrere enn de sikreste bomberommene i landet. Om Putin skulle ønske å spre atom-avfall har de bøttevis i Russland de kan shippe inn. Trenger ikke en reaktor i Ukraina for det. Akkurat her har du null å frykte. Bare propaganda å lage blæst om atomfaren ved dette. Farligere å spise fem bananer hver dag i et år…

10 Likes

Putin kjører på i klassisk sovjetunionen stil.

2 Likes

Greit nok.
Men jeg oppfatter at du konsekvent forsøker å tone ned fordømmelsen av Russland og Putin i denne saken ved å vise til hvor forferdelig vesten også er.

4 Likes

Flere videoer av busser med sivile fra Krim eskortert av russiske tanks i går kveld i Kherson. Og iscenesatte matudelinger. Mens virkeligheten er at russiske soldater plyndrer butikkene der.

5 Likes