Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Hei. Noen som har peiling på hvor godt rustet vesten er til å forsvare et eventuelt atomrakett angrep fra Russland?

Har vi et fungerende rakettskjold? Isåfall hvor bra fungerer det.

1 Like

Vil si sjansen for og forsvare mot atomangrep er lik 0 for alle parter.

Jeg vet USA har ett kontinentalt rakettforsvar system men er mest siktet mot Nord Korea som ikke har så veldig stort arsenal enda.

Russiske og kinesiske er konstruert for enten trenge gjennom eller være undetected

5 Likes

Interkontinentale missiler er en sak, ubåter som har kommet gjennom giuk er en annen, som har vært til hodebry i flere 10år

Å skyte ned hundrevis av interkontinentale missiler er også en illusjon.

6 Likes

5. mars 2022 kl. 18:05

Ukraina: Nye samtaler med Russland mandag

Det skal holdes nye forhandlinger mellom Russland og Ukraina mandag. Det opplyser Davyd Arakhamia på sin Twitter-konto. Han er en del av den ukrainske delegasjonen i forhandlingene.

1 Like

Ja de har vært i bruk hele krigen.

Må føles spesielt å få denne mottagelsen.

2 Likes

Russland er tross alt en invaderende styrke. Hadde forventninger om molotovs da jeg begynte å se.

1 Like

18:07Josefine Ytre-Eide Bjaarstad

Israels statsminister besøker Putin i Moskva for å diskutere invasjonen

Den israelske statsministeren Naftali Bennett møtte lørdag Russlands president Vladimir Putin i Moskva, for å diskutere «krisen i Ukraina»

Det opplyser en talsperson for den israelske statsministeren, ifølge Haaretz , som siterer Reuters.

Israel har de siste dagene vokst fram som en mulig megler i krigen mellom Russland og Ukraina, takket være tette bånd til begge landene. Israel har heller ikke gått til noen sanksjonsskritt mot Russland, noe som har høstet kritikk fra USA.

(NTB)

3 Likes

Dette er tjetsjenerne som joinet russerne? :see_no_evil:

Nei det er tjetsjenerne sendt av dem. Folk her snakker som om tsjetsjenia faktisk er uavhengig.

Dessverre ikke overrasket. Det er dette Khadyrov bruker spesialstyrkene sine til i Tsjetsjenia også.

Khadyrov er pitbullen til Putin som er uavhengig av det russiske militæret som kan være nyttig hvis det er noen i det russiske militæret som vender seg mot Putin.

Det stemmer, etter to blodige kriger i Tsjetsjenia er de nå på Putins side.

Noe annet jeg husker angående Tsjetsjenia er at Russland fikk en del terrorangrep hjem til seg under krigene og senere. Hvordan har de tenkt å håndtere dette om de annekterer hele eller deler av Ukraina? Innbyggerene der blir jo da statsborgere og kan reise fritt dit de vil uten at noen kan stanse dem.

Putin får i alle fall bekreftet at han får alle krav tilfredsstilt av NATO og EU, så lenge han rasler med atomvåpnene.

Det ufattelige her er at NATO ikke har startet mobilisering og opptrening, obrtsett fra diverse utrykningsstyrker.

Putin ser helt tydelig at vi forbereder oss på fred.

Hva kan vel gå galt?!?

2 Likes

De kan ikke reise hvor de vil.

Russerene drepte alle de følte for i Tsjetsjenia.

Og de kommer til å gjøre det samme i Ukraina.

Jeg har allerede sett det som ligner faretruende mye på henrettede sivilister i okkuperte byer

Og ukrainere kommer til å bli sendt til fangeleire og gulag.

1 Like

44 millioner? Nei.

Det er helt korrekt. De følger Moskva sin spillebok for tsjetsjenia.

Fjern alle som kan tenkes å sloss mot deg.

1 Like

Jeg er en empatisk person (rent subjektivt selvsagt), så jeg sitter her og tenker på hvordan det er å være russisk soldat i Ukraina i kveld. Moralen har synes lav allerede fra dag èn. Jeg synes oppriktig synd på dem når jeg tenker på hvordan de har det på dag ti. Alle vet at det går dårlig. Alle kjenner noen som har blitt drept. Ingen vet helt hva de skal gjøre. Forsyningene er slutt. Værutsiktene tilsier ekstra sett ulltøy. Og du skjønner faen ikke hvorfor du er der og skal drepe folk som ser ut som deg og snakker som deg.

Men klart, moralen kan snu, den! Putin er muligens kjent for sine motiverende taler, og det vil nok hjelpe.

3 Likes

Verdt å merke seg. Israel er av den gamle, konservative skolen utenriks- og sikkerhetspolitikk. I tillegg er de også en okkupantmakt som bedriver det som kanskje best kan beskrives som etnisk folkemord.

4 Likes

Er det 44 millioner etniske ukrainere i Ukraina nå?

Det er store mengder etniske russere der, og sikkert over en million ukrainere har flyktet til EU.

Noen uker til med bombing, så synker folketallet drastisk, så kan russiske styrker reise rundt og ta livet av de de ønsker, og resten blir sendt til Sibir, der de får bygge sine egne fangeleire. Akkurat som under Stalin.