Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

3 Likes
2 Likes

Mange bra perspektiver her:

5 Likes

Gode Putin gjør alt han kan for å frigjøre befolkningen i Kharkiv som er 74% russisktalende.

Det er også blodige bilder på twitter fra artilleriangrepet referert til i tweet nummer to for de som tror dette er propaganda.

6 Likes

bilde

1 Like

Eller så var det bare Ukrainerne og kosakkene som dro på de ubrukelige Russerne? :sweat_smile:

Cola er jo skadelig, så jeg ser ikke poenget med å trekke det ut av Russland.

7 Likes

Hvordan responderer Europa. Klarer de å sitte og se på grusomhetene i sin egen bakgård, og ta millioner av flyktninger, der mange sannsynligvis ikke kommer seg tilbake til hjemlandet, eller griper de inn militært?

Det ender som det pleier. USA må ta ansvar, denne gang i form av å gi grønt lys for at det sendes fly fra Polen.

Hvis dette har fått grønt lys fra USA så blir det i hvert fall gjennomført denne gangen.

Zelensky sin lobbying har vært ekstremt vellykket så langt.

6 Likes

https://www.youtube.com/watch?v=LD_4Y2TQotA

1 Like

As a funny aside, during the leaked call Pyatt said, “We could land jelly-side up on this one if we move fast.” I think it’s safe to say, after 8 years, which direction the ‘jelly-side’ landed.


The US is Culpable in Today's Ukraine Crisis, by Liam Cosgrove - The Unz Review

2 Likes

Om Polen gir fra seg et antall MIG-fly og får kompensasjon fra USA i form av et tilsvarende antall F16, er jeg redd for at man er like langt.

For nå ser vi at Putin har begynt å rasere også sivile flyplasser. Åpenbart hvorfor han gjør det; Ukraina vil neppe ha mulighet for å operere disse flyene fra egne glyplasser særlig lenge.

Å operere MIG-flyene fra nabolandenes flyplasser vil - med rette - bli oppfatta som at disse landene (NATO- medlemmer) vil ha gått inn aktivt i krigen. Med andre ord ikke ulikt om en skulle fyre av missiler utenfra og inn mot russiske mål i Ukraina.

En helvetes kattepine.

1 Like

De har fortsatt flyplasser, men hvor lenge de klarer å holde flyene i lufta er en annen sak.

MiG-29 kan operere fra større veier om nødvendig.

1 Like

Ukraina flyr jo fremdeles, så foreløpig er det ikke umulig. Flyplassen som ble bombet i dag var sivil og ødeleggelsene stopper nok heller andre typer forsyninger (humanitær hjelp?).

Det er åpenbart for meg at Russerne nå forsøker å ramme sivile maksimalt.

3 Likes

Absolutt en mulighet. Samtidig er det også et mulig motiv for Ukraina å ikke slippe de sivile ut for å få mer sympati/støtte fra Vesten. Sier ikke at det er tilfelle, men i mangel av nøytrale kilder er det vanskelig å være skråsikker.

Sier bare: USA droner med hellfire missiler. I hendene på Ukraina om der lar seg gjøre, men det er uansett ikke gitt hvor dem styres fra.

Kanskje Ukraina, kanskje ikke - det vil vi aldri finne ut av :slightly_smiling_face:
Sovjet brukte russiske piloter og fly mot USA i Korea og Vietnam, sist wagner i Syria.

1 Like

Dette er lavmål, selv for deg.

10 Likes

For meg også. Sjøl med alle filtre slått på, blir det stadig mer åpenbart at Putin bedriver rein terrorbombing mot sivilbefolkningen

Groznyj på nytt.

2 Likes