Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Ingen her kommer til å ta nazi-tyskland i forsvar. Men man trenger ikke være den verste noensinne for å likevel være for ille.

Kysten av Kolahalvøya var, i hvert fall delvis, befolket av nordmenn før Stalin. Det er offer for Sovjets grusomheter som man skjeldent snakker om.

2 Likes

Absolutt!

Det jeg ikke klarer helt å forstå er hvorfor mange av de mest ekstreme Russland-haterne også er kjempefan av Tyskland og EU.

1 Like

Kola-nordmennene gikk det visst ikke så bra med. De ble sultet ihjel i Karelen. Noen svensktalende i Russland ble visst omplassert til ukraina nær Kherson/Melitopol (Gammalsvenskby).

Enten var det Team Bachstad eller så var det Nils+Ronny som besøkte gammalsvenskby. Husker ikke om de fant spor etter Kolanordmenn der også…

1 Like

Hvorfor skulle man ikke være fan av land og institusjoner som står opp for demokrati og ekte rettsstater?

4 Likes

EU står opp for demokrati faktisk. Hvor mange EU-regler har vi stemt over her til lands?

3 Likes

Forventer du folkeavstemning for hver regel? Om noen?

Vi har valgt politikere som gjør det vi mener er best for landet Norge

EU er en institusjon som består at et stort antall europeiske demokratier.
Det er nedfelt statutter som verner om demokrati og rettsstatsprinsippet. Land som bryter dette vil oppleve korrigerende reaksjoner fra EU sentralt, noe enkelte EU land allerede har opplevd eller er nær på å gjøre.

3 Likes

Tilbake til Russland Ukraina.

Sletter alt som ikke er relatert til tråden frem til tråden er tilbake i sporet igjen.

Kom så mye klager å rapporteringer. skjerpings.

Ta det evt i politikktråden.

7 Likes

According to Russian military bloggers, such as the notorious Russian ultranationalist Igor Girkin, these “unpunished” Ukrainian strikes have already forced the Russian military to be more conservative with its artillery rounds, in preparation for a possible Ukrainian counter-strike in Donbas


Ukraina må ta tilbake en liten stripe til av land, så kan de slå til mot alt av forsyningslinjer i Zaporizhzhia (hele kysten fra Krim til Mariupol) med Himars. De kan slå til mot nesten alt av depoer i Kherson allerede nå. Bare en bit neders mot Krim som er utenfor rekkevidde.

11 Likes

Så russerne bruker store ressurser på å forsøke å skape splid blandt de som donerer våpen til Ukraine.
Men så bomber de et shopping senter bogstavelig talt samtidig med at G7 diskuterer våpendonasjoner.
Og dette må vel være et ess på hånden for de amerikanere som ønsker å øke leveringen av våpen. Selv de mest rabiate republikanere får vanskelig for å selge inn at Russland har rett på Alaska.

2 Likes

Trygve? Bare å holde ut, Jonas går nok av med pensjon lenge før deg. :+1:

2 Likes

Forklarer disse tallene, høyeste på en stund. :partying_face:

8 Likes

35 tanks på en dag, tydelig at de nye våpnene gir effekt.

3 Likes

Russland prøvde seg på en elvekryssning inn i artillerirekkevidde…

2 Likes

Funker det ikke 1 gang funker det kanskje 2 ganger?

Kommet ut noen bilder av den andre krysningen. Mye som er bomba der.

1 Like

Ah, trodde alle bildene var fra den forige krysningen, dette har altså skjedd igjen?

Nå ble jeg faktisk usikker…

Det har skjedd igjen ja.

Annen krysning, litt færre tap denne gang.

2 Likes

La meg bare kjøre inn her hvor det er fire tanks slått ut. De kan vel ikke treffe meg også?

oisann…

2 Likes

USA sender flere Hilmars til Ukraina,og med raketter som har enda bedre presisjon. Men jeg stusser over rekkevidden,det må vel være 50 km ?

Nei Himars er opp til 85km og mer.

1 Like