Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Kan også være ammo som går av

https://twitter.com/mykhailo/status/1557004950806446082?s=21&t=F_5JwjnoV4_Bl5VpOjfDJA

1 Like

Lokale har ikke hørt fly før eksplosjonene, så de tror ikke at det var flyangrep.

1 Like

Det er en bragd at de har angrepet mål på Krim.

1 Like

Jeg tror det er atacms eller harpoons.

Dagbladet kaller det en farlig utvikling…… farlig at ukraina tar ut russland sin offansive kapasitet?

4 Likes

“Vi satte fyr på det selv” :crazy_face:

Jeg tror Dagbladet tror Krim er russisk.

13 Likes

Kjøper ikke helt forklaringen om at dette var noe russerne gjorde selv :stuck_out_tongue:

4 Likes

Det gjør ikke jeg heller, men alltid morsomt å høre bortforklaringene. De er sjeldent særlig troverdige.

1 Like

en time siden | av NTB-AFP

Ammunisjon eksploderte på russisk flybase på Krim-halvøya

De kraftige eksplosjonene på en russisk flybase på Krim-halvøya tirsdag, skyldtes ammunisjon som gikk i lufta, ifølge det russiske forsvarsdepartementet.

Ifølge departementet kom ingen til skade i eksplosjonene. Det er ikke kjent om det var snakk om en ulykke, eller om ammunisjonen ble destruert på kontrollert vis.

1 Like

Neptune kan også være brukt

2 Likes
6 Likes

Kø ut av krim

7 Likes

Blir verre og verre for amnesty.

7 Likes

Det kan være at Ukraina har dristet seg til å bruke noe mer unøyaktige missiler. Området er grisgrendt, med litt lavpris-turisme på stranda. Det er noen år siden jeg var på stedet, men jeg tror ikke at det har vært et boom-område (før nå idag).

En bedre indikasjon på presisjonen får vi kanskje dersom noen av de fem andre flyplassene på krim angripes.

Hahaha, ingen kom til skade nei… klart. Seff, bare noe små kinaputter det der :crazy_face:

3 Likes

6+ treff på flyplassen som resulterte i store branner høres ikke ut som random sovjet tech missiler.

Virker som en svært viktig flyplass.

5 Likes

Enig i den analysen. Spesielt imponert over at de har fått det til å brenne så lenge på en base som fra begynnelsen av var bygget med skadebegrensning for øye. Sier kanskje noe om måten russerne i praksis drifter basen.

9 Likes

Bare å glede seg til maxar kommer med bilder. Tror det er mye tapt utstyr.

9 Likes

"Massive explosions at a Russian military airbase rocked Ukraine’s annexed Crimea, sending huge mushroom clouds of black smoke into the sky and scattering beachgoers.

Ukraine’s Defense Ministry denies responsibility and warns of the dangers of smoking around explosives"

Hahahaha! Fantastisk uttalelse! 4D sjakk det der :rofl:

12 Likes

Det blir spennende å se hvilke advarsler som kommer på russiske sigarettpakker etter dette.

3 Likes