Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

6 Likes

Noe smalt heftig der.

Og det er ikke raketten som ble skutt.

2 Likes

Meget bra at de klarer og ta ut russiske agenter.

4 Likes

Vinduer er blåst inn en km unna eksplosjonen på flyplassen.

Det må ringe bra i ørene til de som var på flyplassen, og kom fra det med livet i behold.

4 Likes

Russerne bomber sykehus.

Media og Tekinvestor fråder i harnisk (med god grunn).

Amnesty avdekker at Ukraina har plassert militære kloss på sivilbefolkningen - ikke ett sted - men alle steder de har vært for å observere.

Er det et problem at militære oppholder seg sammen med sivile? Tja, man vil i hvert fall risikere flere sivile tap.

Det er flere sider av en sak, og det kan se ut som vi har sett noe av den andre siden i Amenstys rapporter.

(utdrag fra siden under: “Amnesty International deeply regrets the distress and anger that our press release on the Ukrainian military’s fighting tactics has caused. Since Russian’s invasion began in February 2022, Amnesty International has been rigorously documenting and reporting on war crimes and violations committed in Ukraine, speaking to hundreds of victims and survivors whose stories illuminate the brutal reality of Russia’s war of aggression. We have challenged the world to demonstrate its solidarity with Ukrainians through concrete action, and we will continue to do so.”

“Amnesty International wrote to the Ukrainian government detailing our findings on 29 July. In our letter, we included GPS coordinates and other sensitive information about the locations, including schools and hospitals, where we had documented Ukrainian forces basing themselves among civilians. We did not make this information public in our press release due to the security risks it would pose to both Ukrainian forces and to the civilians we interviewed.”)

1 Like

Hvordan skal Ukraina kunne forsvare områder med sivile, når disse blir angrepet av Russerne, uten at Ukrainske soldater skal operere i nærheten av disse sivile?

7 Likes

Artiklene er lagt ut lenger oppe. Antok at du ikke var interessert siden du siterte Palle Ydstebø på at det er noe hold i rapporten, men utelot at han også omtaler den som “absurd” av samme grunn som de andre kritiserte den for. Var korrekt i min antagelse ettersom du ikke tok til deg et fnugg av innlegget mitt heller.

:clown_face: :man_facepalming:

TLDR: ikke alle er enige med deg om at dette er slående fakta som kan sammenlignes med wikileaks avsløringer, så spar oss for den tullete retorikken.

5 Likes

“Pay no attention to western propaganda! This was simply a Russian De-basing operation. We no longer had use for this facility, so we removed it. All glory to our lord and savior: Tsar Vladimir Vladimirovich!” . -Russian State Media, probably.

3 Likes

Når jeg ser sånne klipp som dette… Så begynner jeg å lure på om det var plasserte ladninger som stod bak.

HELT simultan eksplosjon.

3 Likes

Det er dessverre storsjanse for at detge eskalerer. En gjeng tapere med ingenting å tape i Kreml. Ondskapen regjerer. Hva svarer vesten med da… ja da er dessverre 3 verdens krig i gang og få plasser er trygt. Forferdelig med tanke på de to barna jeg akkurat har fått.

4 Likes

Hvor har du dette fra?

Hør også hvor høy lyden er, den kommer ca 11 sek etter eksplosjonen, gjennom et lukket vindu.

Jeg lurer også på hva som kan ha ført til de to samtidige eksplosjonene. Det kan vel ikke være missiler? :face_with_raised_eyebrow:

Det er bare og preppe og forebrede seg,om det verste skjer, blir det en kort krig.

Her er det som skal være bygget med basens tankbiler. De har åpenbart behov for en større overhaling nå.

Er neppe et pimært mål, så det er trolig nedfall fra de to store ammunisjonslagerene på basen. (Trolig derfor to store eksplosjoner.) Vil anta at nedfallet også har gjort mye av de parkerte flyene lite flyvedyktige.

5 Likes

[quote=“Floppen, post:2566, topic:33531”]
Hvor har du dette fra? [/quote]

Fra linken i innlegget

Poenget er jo at dette er en høna- eller egget-situasjon.

Da antok du feil. Jeg utelukket at han omtalte noe som absurd, siden artikkelen ikke omtalte det spesifikt og nevner det allerede i overskriften. Jeg siterte Ydstebø på at “det er hold i store deler av rapporten”, mens du refererer “noe hold i rapporten”.

Her ser vi eksempel først på hvordan media fokuserer på en side av en sak, og så hvordan en Tekinvestor kan vri enda videre på den samme saken.

Men bra du fikk endret innlegget ditt så du fikk med det obligatoriske klovnefjeset! :clap:

Jeg prøver å rette fokus på at vi som samfunn straffer dem som viser mot og tør å si ifra om ulovligheter og brudd på faktiske konvensjoner. Amnesty straffes nå for å ha delt fakta (innhentet på samme måte som de innhenter fakta om menneskerettighetsbrudd i Kina, Syria Russland osv).

Hva mener du er tullete med retorikken?

4 Likes

Når Russerne vil ta disse Ukrainske byer, må vel Ukraina kunne forsvare dem Hvordan skal de kunne gjøre det, uten å møte Russerne i disse byene?
Hadde Ukrainske soldater stasjonert seg kun ute på slettelandet for å skåne sivilbefolkningen i byene, så hadde jo byene ligget åpne for Russerne.

3 Likes
2 Likes

Når grove strukturelle komponeneter fra bygninger harpunerer biler på parkeringsplassen på denne måten, er det rimelig å anta at de fleste flyene på basen er skadet eller ødelagt.

12 Likes

Var endel splintvern. så vi får se. Jeg tror dette er en mørk dag for Putin.

Var aldri i tvil etter å ha sett hvor kraftige de eksplosjonene faktisk var. Her er mange fly totalt smashet, og resten betydelig skadet.

Lurer på hvor mange soldater som gikk med.