Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Vet ikke hvor kjent det er, men kvinnen som intervjues rundt minutt 4 er norsk lokalpolitiker. Står respekt av å ta et slikt valg.
Edit: På Twitter: https://twitter.com/DirtydozenEira?s=20&t=-7l4XeNR5mrTaIRjskccVA

3 Likes

Lite troverdig fra en mann som har vært fengslet for korrupsjon.

2 Likes

Dagens statistikk (beklager å gå deg i næringen @InVivo men informasjonen må jo ut :slight_smile: ):

5 Likes
6 Likes

Det som er særlig interessant her, er våpenreservene Ukraina har til fortsatt å kunne ta ut russiske stridsvogner, kjøretøy og våpensystemer. Og særlig nå som Russland i økende grad har gått løs på infrastrukturen.

25.000 soldater drept ville være et gigantisk tall

Tipper denne siden er midt i blinken for en del tallnerder her på TI:


Samme datakilde som grafikken som er posted over men med trender og utvikling.

Denne grafen er basert på visuelt bekreftede tap av fly, tanks osv.
:ukraine:

3 Likes

Dette kan bli bra.

Lykkes de, fanger og knuser de 20BTGS som står i og rundt Izyum

12 Likes

Hej Norge

Nok de bedste nyheder vi har set længe :slight_smile:

Slave Ukraine.

Dansken

3 Likes

Lenge siden Jens hadde pressekonferanse?

Misliker sterkt disse hintene om bruk av atomvåpen🥶 Er jo pur galskap, men for stormannsgale menn er det vel verre å miste ansikt i en konvensjonell krig?

4 Likes

Russland har visstnok ikke foretatt en prøvesprengning siden 1990, leste jeg et sted. Hvis det står like dårlig til her så … Russland er det eneste landet som sabelrasler med atomvåpen, det er selvsagt uholdbart, og et tegn på at alle andre trusler ikke biter.

2 Likes

5 timer gammel og har ikke funnet noen oppdatering, har noen andre hørt noe?:crossed_fingers:

Edit: Tyder på det bare er rykter.:confused:

1 Like

Her er en link til en analyse om veien videre som jeg syntes det var verdt å høre på (og ref mitt forrige innlegg anser han heldigvis risikoen for bruk av atomvåpen som liten):

2 Likes

Ja det står i tweets at signaletterretning - overvåkning av kommunikasjon mellom skipene i svartehavet tyder på at det ikke er noe unormalt.

Russlands “tvilling”, Nord Korea, rasler jo noe med de sablene de har, så der også er de ganske like :slight_smile:

2 Likes

Det har slått meg en gang at NordKorea joiner RU . Kanksje en merkelig tanke, men begge land er nå samme i det ¨bad¨ hjørne globalt at de kan finne hverandre i det.

Ellers øker bare min bekymring at RU kommer til å ta til hånd våpen som ingen skulle ha hatt. :cry:

Jeg heier ikke for alle tap RU har, det finnes i krieg ingen vinnere bare tapere. Tenk på alle familier som mister sønner, far, datter, mor i denne kriegen på begge sider. Kriegsforbrytere bør bli tatt snarest når det er mulig.

Også er jeg bekymret at Ukraine skal ta RU, og løper etter de til Moskva… full eskalering :cry: :cry:??

Svarte dager for global peace. :black_heart: :black_heart: :black_heart:

2 Likes

Om ikke “fusjonerer” så i hvert fall tett samarbeid. Russerne har lenge brukt arbeidsleire med folk fra Nord Korea som må sende store deler av luselønna til regimet i NK.

Russia’s hidden world of North Korean labor - CNN

Dette tror jeg ikke det er mer enn 1/1000 dels sjanse for at skal skje. Men Ukraina vil helt sikkert måtte “håndtere” angrepsstillinger som ligger inne på russisk og hvite-russiskområde for å få slutt på angrep mot eget land. Og det kan jo selvfølgelig eskalere, men at Ukraina løper etter helt til Moskva ser jeg ikke på som aktuelt. Man ser jo også av angrepet på Kiev hvor mye vanskeligere det er å kjempe på “bortebane” vs å forsvare eget land.

Men selvfølgelig enig at det er svarte dager for fred :cry:

4 Likes