Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

De har leid inn mye mer enn det. Har ikke tid til å finne linker men mener å ha sett 6 FSRUer bli kontrahert. Bedre med FSRU enn terminal på land.

3 Likes

Ok nice. Har bare fått med meg 2stk.

Tyskland har allerede på plass avtaler for 5 FSRU-skip.

https://maritime-executive.com/article/germany-charters-fifth-fsru-as-part-of-long-term-energy-plan

1 Like

Polen har tatt inn så de kan dekke “landlocked” naboland og sies det. Smartinger.

3 Likes

Det er de 5 staten har leid inn. Private i tillegg.

2 Likes

Stemmer det, og de 5 begynner det å bli noen måneder siden Tyskland chartret, så ingen skal beskylde de for å ha sittet på hendene etter at Putin viste sitt sanne flagg.

1 Like

Jeg vil beskylde dem for det. Mange har advart om Russland siden Georgia og ihvertfall siden 2014. I 2014 stoppet gassen også opp så dette visste vi ville skje igjen. Selvfølgelig handlet Nordstream2 om å bypasse Ukraina for å muliggjøre krig.

8 Likes

Noe av det du snakket om @Evilfreud, bare mer fancy grafikk. Også hva som må til for å låse inne tropper.

3 Likes

Nice!.

Ser at flere melder at brohodet er utvidet og at de rykker frem i to retninger. Uten at jeg aner hvor.

Blir spennende å lese ISW imorgen merker jeg.

2 Likes

ISW lagger stort sett er døgn…

1 Like

“Alle” har advart mot Sovjet siden etter WW1, men hvor lange skal man bære nag, uvilje og mistenksomhet? De fleste i Europa håpet og trodde at etter murens\s fall, med Perestrojka og Glasnost, og den demokratiseringsprosessen man så spire i det nye Russland, så skulle vi vøre klare for å ønske de inn i det europeiske fellesskap.

Det skjedde ikke, kan man trygt si, når vi nå står med fasiten.

4 Likes

Air Defence going boooom!

3 Likes

russere som forsøker å trigge artikkel 5?

Himars angrepene har gjort de russiske atomvåpnene ustabile så det kan finne på å ta av og lande i Kiev. For å unngå dette, så må Ukraina gi opp.

… Det er sånn ca hvordan jeg tenker Russland kommer til å legge fram saken.

2 Likes

Første gang jeg leer på smilebåndet av å se på et kart i denne krigen.

5 Likes

For å illustrere hvor dette er.

Grønt er tatt, rødt er hvor UKR er på vei.

4 Likes

Vi har jo sett hvor farlig det kan være når russerne røyker…

2 Likes

So, multiply Ukraine’s 49,800 5 Sept. 2022 number of Russian dead by three for total casualties yields 149,400.
Then multiply 149,400 by 1.2 for the Ukraine MoD casualty conservatism.
And you get a total “Putin’s Russian Imperium” casualty count of around ~179,280 to date.
This would go a long way to explaining the on-going Russian collapse in the Kharkiv Oblast we are seeing today.

Wow (om det stemmer).:flushed:

1 Like

Jeg antar det er bullshit.

Dette tar jeg for god fisk
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-09-05/russia-risks-bigger-longer-sanctions-hit-internal-report-warns?leadSource=uverify%20wall