De har leid inn mye mer enn det. Har ikke tid til å finne linker men mener å ha sett 6 FSRUer bli kontrahert. Bedre med FSRU enn terminal på land.
Ok nice. Har bare fått med meg 2stk.
Tyskland har allerede på plass avtaler for 5 FSRU-skip.
https://maritime-executive.com/article/germany-charters-fifth-fsru-as-part-of-long-term-energy-plan
Polen har tatt inn så de kan dekke “landlocked” naboland og sies det. Smartinger.
Det er de 5 staten har leid inn. Private i tillegg.
Stemmer det, og de 5 begynner det å bli noen måneder siden Tyskland chartret, så ingen skal beskylde de for å ha sittet på hendene etter at Putin viste sitt sanne flagg.
Jeg vil beskylde dem for det. Mange har advart om Russland siden Georgia og ihvertfall siden 2014. I 2014 stoppet gassen også opp så dette visste vi ville skje igjen. Selvfølgelig handlet Nordstream2 om å bypasse Ukraina for å muliggjøre krig.
Noe av det du snakket om @Evilfreud, bare mer fancy grafikk. Også hva som må til for å låse inne tropper.
Nice!.
Ser at flere melder at brohodet er utvidet og at de rykker frem i to retninger. Uten at jeg aner hvor.
Blir spennende å lese ISW imorgen merker jeg.
ISW lagger stort sett er døgn…
“Alle” har advart mot Sovjet siden etter WW1, men hvor lange skal man bære nag, uvilje og mistenksomhet? De fleste i Europa håpet og trodde at etter murens\s fall, med Perestrojka og Glasnost, og den demokratiseringsprosessen man så spire i det nye Russland, så skulle vi vøre klare for å ønske de inn i det europeiske fellesskap.
Det skjedde ikke, kan man trygt si, når vi nå står med fasiten.
Air Defence going boooom!
russere som forsøker å trigge artikkel 5?
Himars angrepene har gjort de russiske atomvåpnene ustabile så det kan finne på å ta av og lande i Kiev. For å unngå dette, så må Ukraina gi opp.
… Det er sånn ca hvordan jeg tenker Russland kommer til å legge fram saken.
Første gang jeg leer på smilebåndet av å se på et kart i denne krigen.
Vi har jo sett hvor farlig det kan være når russerne røyker…
So, multiply Ukraine’s 49,800 5 Sept. 2022 number of Russian dead by three for total casualties yields 149,400.
Then multiply 149,400 by 1.2 for the Ukraine MoD casualty conservatism.
And you get a total “Putin’s Russian Imperium” casualty count of around ~179,280 to date.
This would go a long way to explaining the on-going Russian collapse in the Kharkiv Oblast we are seeing today.
Wow (om det stemmer).
Jeg antar det er bullshit.
Dette tar jeg for god fisk
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-09-05/russia-risks-bigger-longer-sanctions-hit-internal-report-warns?leadSource=uverify%20wall