Høyest BNP-vekst i EU-sonen de siste årene, sammen med baltikum. Tror det blir sunt for fremtiden at Polen blir et powerhouse i EU.
Uklart om dette er Hrim-2/Grom eller drone.
Jeg antar at dette er øye-for-øye tann-for-tann pga. at Russland nå tok ut strømmen i deler av Ukraina.
Som @Christian nevner lagger isw endel. Men de har jobbet i natt.
Kharkiv pushet er ganske sinsykt og det virker å fortsette med uforminsket styrke.
Samtidig gjør de gains i kherson.
Enig med Ukraina her,og vesten må ta et oppgjør,putin og co er på linje med hitler og må dømmes.
Én av de større russiske kanalene heter Grey Zone, og skal ha tette bånd til den russiske leiesoldatgruppen Wagner.
I en oppdatering til sine drøye 290.000 følgere onsdag, heller bloggeren kaldt vann i årene til de russiske følgerne sine.
Ikke forvent gode nyheter i dag, skriver vedkommende, før han ramser opp alt som går på tverke for russerne, slik han ser det.
- Ukraina har skutt ned et Su-25 kampfly. Piloten skal ha berget seg.
- Ukraina har tatt kontroll over landsbyen Verbovka, og nærmer seg Balakleya.
- En video viser at ukrainske soldater nærmer seg Volkhov Yar og har tatt til fange en russisk oberstløytnant.
Russerne blir fistet som om de var et biotec-selskap notert på OSE…
Vanvittige tall.
Begynner å bli store tall. Og jeg tipper det er minst 1 dags delay på tallen fra offansiven.
De har tatt ut 239 Jagerfly ? Er helt utrolig, og viktig. Har Ukraina noen Jagerfly igjen ?
This is nothing, NOTHING!
- Regards Putler
Russland påstår de har sprengt alle UKR sine jagerfly 3-4ganger nå.
Men senest igår var det masse sorties utført av UKR jagerfly.
Ukraina har jagerfly igjen ja, men ingen vet vel hvor mange.
Det som er kjekt er at russerne virkelig begynner miste mye utstyr som eks artilleri. Og basert på hva de har beslaglagt så ser det virkelig ut som at ukrainerne går berserk i de ubefestede bakre linjene.
God gammeldags blitzkrig og sammenbrudd, hvertfall lokalt i øst. Makalaust hvis korrekt…
De har vel også tatt ut flere HIMAR system en hva UKR har mottatt
Hehe, russerne påstår at de har skutt ned flere Bayraktar-droner enn tyrkerne har produsert totalt …
“Europas mest korrupte land” kjemper videre etter et halvt år
Russland tok så jææævelig med tap i går, selv sammenligned med tidligere gode dager for Ukraina i denne offensiven.
Dato | Artilleri | vs snitt | MRLS | vs snitt |
---|---|---|---|---|
08.sep | 32 | 551 % | 5 | 330 % |
07.sep | 15 | 258 % | 4 | 264 % |
06.sep | 22 | 379 % | 2 | 132 % |
05.sep | 10 | 172 % | 0 | 0 % |
04.sep | 13 | 224 % | 1 | 66 % |
03.sep | 8 | 138 % | 4 | 264 % |
02.sep | 11 | 190 % | 2 | 132 % |
01.sep | 24 | 414 % | 2 | 132 % |
31.aug | 12 | 207 % | 3 | 198 % |
30.aug | 19 | 327 % | 3 | 198 % |
29.aug | 10 | 172 % | 5 | 330 % |
28.aug | 5 | 86 % | 0 | 0 % |
27.aug | 5 | 86 % | 2 | 132 % |
26.aug | 3 | 52 % | 0 | 0 % |
25.aug | 1 | 17 % | 6 | 396 % |
24.aug | 3 | 52 % | 0 | 0 % |
23.aug | 1 | 17 % | 0 | 0 % |
Jeg tror det blir verre.
Kom SINSYKT med filmer på telegram igår av overkjørte russiske stillinger, med døde russere, noen POWs osv.
Enten er det tidenes psyops, eller så har RUS store tap omdagen spesielt i Kharkiv.
Btw, 640 “troops” er såvidt jeg forstår drepte, desertører og fanger. Jeg vil anta det ble en god del av sistnevnte i går.
jeg tror også det er drepte.
Jeg så en film hvor man telte rundt 70 POWS, så det er bekreftet, men det er hevdet opp mot 1000.
Håper det kommer noe offisiell info ila helgen.
Hvorfor kan ikke Russland vinne.
Pga folk som dette.