Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Høyest BNP-vekst i EU-sonen de siste årene, sammen med baltikum. Tror det blir sunt for fremtiden at Polen blir et powerhouse i EU.

1 Like

Uklart om dette er Hrim-2/Grom eller drone.

Jeg antar at dette er øye-for-øye tann-for-tann pga. at Russland nå tok ut strømmen i deler av Ukraina.

3 Likes

Som @Christian nevner lagger isw endel. Men de har jobbet i natt.

Kharkiv pushet er ganske sinsykt og det virker å fortsette med uforminsket styrke.

Samtidig gjør de gains i kherson.

1 Like

Enig med Ukraina her,og vesten må ta et oppgjør,putin og co er på linje med hitler og må dømmes.

5 Likes

Én av de større russiske kanalene heter Grey Zone, og skal ha tette bånd til den russiske leiesoldatgruppen Wagner.

I en oppdatering til sine drøye 290.000 følgere onsdag, heller bloggeren kaldt vann i årene til de russiske følgerne sine.
Ikke forvent gode nyheter i dag, skriver vedkommende, før han ramser opp alt som går på tverke for russerne, slik han ser det.

  • Ukraina har skutt ned et Su-25 kampfly. Piloten skal ha berget seg.
  • Ukraina har tatt kontroll over landsbyen Verbovka, og nærmer seg Balakleya.
  • En video viser at ukrainske soldater nærmer seg Volkhov Yar og har tatt til fange en russisk oberstløytnant.
8 Likes

Russerne blir fistet som om de var et biotec-selskap notert på OSE…

17 Likes

Vanvittige tall.

Begynner å bli store tall. Og jeg tipper det er minst 1 dags delay på tallen fra offansiven.

3 Likes

De har tatt ut 239 Jagerfly ? Er helt utrolig, og viktig. Har Ukraina noen Jagerfly igjen ?

This is nothing, NOTHING!

  • Regards Putler

Russland påstår de har sprengt alle UKR sine jagerfly 3-4ganger nå.

Men senest igår var det masse sorties utført av UKR jagerfly.

5 Likes

Ukraina har jagerfly igjen ja, men ingen vet vel hvor mange.

Det som er kjekt er at russerne virkelig begynner miste mye utstyr som eks artilleri. Og basert på hva de har beslaglagt så ser det virkelig ut som at ukrainerne går berserk i de ubefestede bakre linjene.

God gammeldags blitzkrig og sammenbrudd, hvertfall lokalt i øst. Makalaust hvis korrekt…

6 Likes

De har vel også tatt ut flere HIMAR system en hva UKR har mottatt :joy:

5 Likes

Hehe, russerne påstår at de har skutt ned flere Bayraktar-droner enn tyrkerne har produsert totalt …

2 Likes

“Europas mest korrupte land” kjemper videre etter et halvt år

image

4 Likes

Russland tok så jææævelig med tap i går, selv sammenligned med tidligere gode dager for Ukraina i denne offensiven.

Dato Artilleri vs snitt MRLS vs snitt
08.sep 32 551 % 5 330 %
07.sep 15 258 % 4 264 %
06.sep 22 379 % 2 132 %
05.sep 10 172 % 0 0 %
04.sep 13 224 % 1 66 %
03.sep 8 138 % 4 264 %
02.sep 11 190 % 2 132 %
01.sep 24 414 % 2 132 %
31.aug 12 207 % 3 198 %
30.aug 19 327 % 3 198 %
29.aug 10 172 % 5 330 %
28.aug 5 86 % 0 0 %
27.aug 5 86 % 2 132 %
26.aug 3 52 % 0 0 %
25.aug 1 17 % 6 396 %
24.aug 3 52 % 0 0 %
23.aug 1 17 % 0 0 %
3 Likes

Jeg tror det blir verre.

Kom SINSYKT med filmer på telegram igår av overkjørte russiske stillinger, med døde russere, noen POWs osv.

Enten er det tidenes psyops, eller så har RUS store tap omdagen spesielt i Kharkiv.

3 Likes

Btw, 640 “troops” er såvidt jeg forstår drepte, desertører og fanger. Jeg vil anta det ble en god del av sistnevnte i går.

1 Like

jeg tror også det er drepte.

Jeg så en film hvor man telte rundt 70 POWS, så det er bekreftet, men det er hevdet opp mot 1000.

Håper det kommer noe offisiell info ila helgen.

3 Likes

Hvorfor kan ikke Russland vinne.

Pga folk som dette.

6 Likes