Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Her kan man lese den russiske versjonen av hva som har skjedd i dag:

“Russian troops stationed in the Balakliya and Izyum regions have been regrouped and deployed to the Donetsk direction in order to achieve the stated goals of a special military operation to liberate Donbass.”

LOL

6 Likes

Støttet denne spleisen med og kjøpe utstyr.

2 Likes

For å være party pooper så anbefaler jeg alle å styre unna private iniativer. Siden det finnes et offisielt iniativ fra UKR sitt forsvar. Bedre å sende penger direkte og vite at de går til forsvaret direkte. ( selv om mange av de frivillige, blant annet ripleys heroes har sammlet inn og skaffet veldig mye bra utstyr).

8 Likes

Check :white_check_mark:

7 Likes

Mye Psyops som foregår også.

Målet er å få forsterkninger til å kjøre seg fast i trafikkorker av flyktende russiske soldater, sivile kollaboratører og en stor mengde russiske propagandister.

4 Likes

Først; takk til dere som poster her, det er enklere å følge med enn om jeg selv skulle tolket egen Twitter-feed.

Så: Jeg ser noen bekymrer seg for at Russland nå er på sitt farligste siden krigens start. Og at om Putin skulle forsvinne, så er muligens hvem som enn blir hans etterfølger enda verre. Hva er mulige/sannsynlige scenarioer her? Hva kan den sårede, ydmykede bjørnen finne på?

8 Likes

Mange scenarioer. Ene kan være så enkelt at det styrende regimet ønsker å fortsette å ha makten. Da er det å offre putin enkelt.

spørsmålet er hvor mye makt har han.

1 Like

Dette har vel vært en kredibel konto? Dette blir jo veldig snart «omgruppering» på riktig side av grensen!

4 Likes

Haha! Nord-Korea vil kjempe til den siste russer

9 Likes

Artig lesing: Departementet uttaler at de i forbindelse med omgrupperingen ble ødelagt mer enn to tusen ukrainske og utenlandske jagerfly, 100 pansrede kjøretøy og artillerienheter.

MOSKVA, 10. september - RIA Novosti. Russiske tropper fra Balakleya og Izyum omgrupperte seg i Donetsk-retningen for å nå de uttalte målene for en spesiell militæroperasjon for å frigjøre Donbass, sa forsvarsdepartementet.

“For dette formålet ble det utført en operasjon innen tre dager for å begrense og organisere overføringen av Izyum-Balakley-gruppen av tropper til territoriet til Folkerepublikken Donetsk,” sa avdelingen.

De la til at for å implementere disse planene ble “distraksjons- og demonstrasjonsaktiviteter utført med betegnelsen på troppenes virkelige handlinger.”
“På tre dager ble mer enn to tusen ukrainske og utenlandske jagerfly, samt over 100 pansrede kjøretøyer og artillerienheter, ødelagt,” sa departementet.
Russland har gjennomført en militær operasjon i Ukraina siden 24. februar. Vladimir Putin kalte sin oppgave «beskyttelse av mennesker som har vært utsatt for mobbing og folkemord av Kiev-regimet i åtte år». Ifølge ham er det endelige målet frigjøringen av Donbass og å skape forhold som garanterer sikkerheten til Russland selv.

4 Likes

Liten freudian slip av google translate der, hen mente spesialoperasjon :stuck_out_tongue:

Forøvrig var 2000 jagerfly ødelagt særs imponerende :stuck_out_tongue:

1 Like

De sprengte en lekebutikk. 2000 sånne gikk opp i røyk.

image

4 Likes

Å være på tur i Ukraina i en russisk lastebil fullastet med ammunisjon, høres risikabelt ut. Jeg forstår godt at de kjører tilbake til Russland.

2 Likes

Jeg tror fort det kan bli kamp mellom fraksjonene i kremlin.

8 Likes

Ja som skrevet litt opp tror jeg på en feit headline i world papers snart. Å det er ikke most soon :wink:

3 Likes
2 Likes

Pass deg, ellers får du Walday på nakken, Putin snakker vel om å flytte sammen med Ukraina any day now…

4 Likes

Om da ikke Putin vurderer å omgruppere seg til Minsk eller Pyongyang.

1 Like
2 Likes



Darth Putin
](https://twitter.com/DarthPutinKGB)

At this rate I’ll be asking President Zelensky if we can just keep Moscow.

8 Likes