Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Det her er så sant. Ukraina hadde ikke sjans i havet til å hive Russland ut av Krim. Nå kan de, og kommer til å gjøre det.

11 Likes

Hele Russland bør bli en provins under Ukraina.

4 Likes

Tipper putin må gjøre dette ganske snart. Jo lengre de er i Ukraina, jo mindre blir den russiske hæren.

2 Likes

I brevet slår de fast at Putin har påført skader på Russlands sikkerhet og dens medborgere på fire viktige områder. Russiske soldaters liv har gått tapt. Landet har fått store økonomiske problemer. Nato har blitt utvidet og Ukraina har blitt militarisert og fått 38 millioner dollar i våpenhjelp fra Vesten.

2 Likes

Ukraina bør iallfall overta Russlands plass i FNs sikkerhetsråd.
RU har bevist at de er totalt uegnet til å ha den rollen.
RU har den idag fordi Sovjet hadde en plass.
UKR var også endel av Sovjet, og bør heller fylle den stolen.

9 Likes

Den største donoren av våpen er nok russland selv:

Og snart får russland et enda mer alvorlig problem, siden Ukraina snart kontrollerer vannforsyningen til Krym:

9 Likes

Hvis det stemmer så er det oppsiktsvekkende, for den flyplassen ligger jo rett utenfor sentrum

Edit:
All den hardwaren over der nå vel renoveres grundig før den er forsvarlig i bruk

1 Like

Her skulle vi vært i kveld​:partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

9 Likes

Takten på russiske tap på artilleri er på rundt 600 i måneden, eller 7200 i året. Det hjelper ikke med lagre med sovjet era utstyr med den tapstakten. Det er derfor jeg ikke er bekymret for russisk mobilisering. Det vil ha svært liten effekt.

2 Likes

Må si at Ukraina har imponert helt sykt den siste uken. Dette må virkelig gjøre noe med moralen til de resterende troppene. På begge sider.

Mer enn bare med moralen. Dette er 150km frontlinjen som russerne nå mangler så å si alt av tungt utstyr til og en god del av troppene. Jeg er veldig spent på hvor mange krigsfanger Ukraina har tatt…

Forsterkningen over kommer fra den nyrekrutterte 3. Arme, eller restene som man kan kalle dem. De har fått minimalt med trening.

7 Likes

bilde

15 Likes

Det der er såååå gårdagens :joy:

Tipper Kina ville blokkert enhver slik endring. De er mye bedre tjent med et svakt Russland som upålitelig alliert enn de er med et vestvendt Ukraina.
Men det er lov å drømme!

1 Like

En ting jeg lurer på. Ser jo at det er gravd mye skyttergravene. Men disse må jo bare bli helt fulle av vann på høsten? Så forsvarere har virkelig ikke noen fordel? For da har de, som angriperen ikke noen skyttergravene… Noe som er bra for Ukraina som er på offensiven.

Dagens oppdatering som ligger et lite døgn bak det som faktisk skjer :smiley:

7 Likes
4 Likes
6 Likes

7000 pows på 4 dager? Tror vi på det?

Det gjør ikke jeg, men hadde vært flott om jeg tok feil :slight_smile:

2 Likes


Garry Kasparov

Latest joke: Russia may be banned from the Olympics, but their soldiers are displaying excellent results in the Ukraine Triathlon by swimming, riding, and running!

1 Like

Dette må ha vært et gigantisk depot. Etter ca. 30 sekunder er det klippet fra natt til dag - og det eksploderer fortsatt

16 Likes