Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Begynner tråden å skli litt ut?

4 Likes

Bare en pustepause, til vi får mer info om Russlands og Putins 9. mai-avgjørelser som det har vært snakket mye om den siste tiden. Venter i spenning. Hittil har jeg ikke hørt noe spektakulært.

Her ang. talen: Putin: – Nato nektet å lytte | ABC Nyheter

Ja, la oss holde oss til tema fra nå av :slight_smile:

3 Likes
12 Likes

Veldig stille på tråden her i dag, så da kommer det et lite gullkorn som kan løfte humøret etter en dårlig dag på børsen:

4 Likes

Men “en uventet passiv Putin i dagens tale”. Hvorfor er ikke dette “uventet positivt for resten av verden”? Økte ikke sannsynligheten i dag betraktelig for at Putin nå søker en exit heller enn videre eskalering?

1 Like

Dette er sprengstoff ,får håpe og be om at dette er starten på at putin blir styrtet.

15 Likes

Galskapen fra disse russiske psykopatene vil tydeligvis ingen ende ta.
Regner med at Pål Steigan kommer på banen om ikke lenge for å forsvare denne galmanns retorikken.

1 Like

"Russia making new friends " var kommentaren fra darth putin til den videoen.

De farligste atomvåpnene russerne har er vel de aller minste taktiske som de har utviklet i de senere år og så vidt jeg vet er alene om.Farlig fordi terskelen for å ta dem i bruk er relativ lav.

Poseidon er beregnet brukt i cresendoet.

Vil overraske meg om dette er så bra som de skal ha det til. Ingen ting av det andre de har har vært det de har hevdet.

Denne var helt strålende.

Denne kunne vel passet inn i “det er NATOs feil tråden”, men la gå…

Morsomt fordi det er sant. :see_no_evil:

2 Likes

Lend/lease gikk gjennom nå.

4 Likes

Lite russere igjen nord for kharkiv nå. Spørsmålet blir hva som skjer videre nå. Jeg tror det blir pushet hardt mot izium og forsyningslinjene, men det kan jo også være at Russland nå klarer å stabilisere.

Med lend/lease fra US nå så er det siste spikeren i Putler-Russlands kiste!

Litt skeptisk til om de klarer å stabilisere så veldig lenge. Med konstante angrep fra Ukrainsk artilleri som nå har betydelig bedre rekkevidde en Russland sitt, sammen med utstrakt dronebruk, bedre nattkapasitet og tilsynelatende bedre moral, skal det bli tungt for Russland å sitte å holde posisjoner over tid.

6 Likes

Denne atom retorikken fra disse russiske psykopatene blir bare mer og mer absurd

[

Russland: - Kan ødelegge Nato-land på halvannen time
](Nyhetsstudio - Russland: - Kan ødelegge Nato-land på halvannen time)

2 timer siden - 06:15

Kaja Storrøsten

  • I en atomkrig vil Nato-land bli ødelagt innen halvannen time, skrev en av av Putins nærmeste, Dmitry Rogozin, på appen Telegram søndag, ifølge Independent.

Dmitry Rogozin er leder av russisk romorganisasjon, Roskosmos.

Videre skrev han at «vi ikke må tilate det, fordi konsekvensene av atomangrep vil påvirke tilstanden til jorda».

  • Derfor må vi bekjempe den «økonomisk og militært sterkere fienden» med «konvensjonelle våpen», skrev han.

Han hevdet også at Nato fører en krig mot Russland.

I postene på Telegram spesifiserte han ikke om han snakket om spesifikke Nato-land, ifølge Independ