Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Du vet at russland har skrevet under på at de skal respektere Ukrainas grenser mot at de ga fra seg atomvåpnene i 94 ? De rablende gale grunnene til at putin gikk til krig var avnazifisere narkomane ledere og at Ukraina ikke var et ekte land. Nei,det er ingen grunn til og ofre en tanke på at nzisten putin har rett her.

14 Likes

Takk for at du fjernet den @Evilfreud. Jeg var i ferd med å skrive noe som var såpass ladet som tilsvar til at det sikkert også ville blitt fjernet :sweat_smile:

Det var ganske opplagt noen som bare prøver å baite og provosere.

Dette er uansett ting som er diskutert og konkludert tydelig tidligere.
Det skal være god takhøyde men det er også lov å oppføre seg tenker jeg.

5 Likes

håper på at Kina blir hørt… :crossed_fingers: :grimacing: :crossed_fingers:

1 Like

Våpenhvile gagner jo bare Russland, de trenge så mye tid som mulig på å sammle inn og sende kanonføde mot fronten.

8 Likes

Kinas så å si totale fravær under denne krisen, anonym diplomatisk, og svært få andre uttrykte sympatier annet enn ja takk til billig olje og gass sier med STORE bokstaver hvordan de stiller seg. Noe kan tilskrives det kommende valget, hvor Xi holder fast ved null covid, og ønsker å gå litt stille i dørene, men det tror jeg vil endre seg når valget er over.

Xi har nok ikke glemt at det var tusenvis av kineser som måtte flykte når Russland angrep, rett etter at han og Putin hadde “sverget evig vennskap” under OL.

2 Likes

Enda en :thinking:

3 Likes

Til å være luftfartsforsker så falt han overraskende kort.

2 Likes

Kan jo være ukrainere som på denne måten skaper litt frykt blant toppnazistene

2 Likes
11 Likes

Det er når det blir demonstrasjoner i Moskva og st petersburg putin virkelig får problemer. Jeg lurer på hvordan det blir når man drar folk av gata, og så gir dem våpen. Hvor vil de bli rettet?

18 Likes

Putin har støttet seg på Rosgvardia til å slå ned demonstrasjoner. Mange tusen av dem er sendt til Ukraina. Meningen var nok at de skulle operere bak fronten, men mannskapsmangel har ført de til fremste linje. Det har gått dårlig.

Rosgvardia står direkte under Putin, og er ikke en del av hæren. Det er en del av hans personlige maktapparat rundt i hele landet som nå er svekket. Blir det store demonstrasjoner, kan det hende at det vanlige politiet ikke har nødvendig trening og brutalitet til å slå de ned. (Praktisk talt)

8 Likes

Yep de skulle filtrere ut og fjerne uønskede elementer i Ukrainas befolkning. Heldigvis er tusenvis av dem døde.

5 Likes

Dette var min konklusjon også. Jeg tenker jo i tillegg at putin vil prøve å gjøre livet til sivile i Ukraina til et norrønt, kaldt, helvete.

1 Like

Russere har ca 0 mulighet til å kjøpe utenlandsk valuta i Russland.
VISA og Mastercard er slått av for Russiske brukere.

Nå slutter MIR å funke i både Kazak og VIeetnam.

Begynner å bli kjipt å være russer.

6 Likes

Fader som denne humanitære katastrofen bare eskalerer. Tragisk og trist for vanlige mennesker over hele linjen.

Håper denne trenden gir seg i min levetid.

8 Likes

Hvilken humanitær katastrofe snakker du om?
Russland driver regelrett folkemord. Det er ikke noen humanitær krise.

Hvorfor reagerer du sånt på den kommentaren?

2 Likes

Kanskje? De må bare utstyre 300k uvillige tidligere soldater med våpen først.

1 Like

Jeg spør hvilke humanitær katastrofe du mener?