Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Det er slående hvor rolig demonstrasjonene er. Alle står og ser på mens et fåtall putin soldater plukker opp en etter en. Men slik er no er russerne.

3 Likes

Trolig litt tidlig å konkludere angående helsen deres. Har sett noen før og etterbilder som tyder på at de har blitt veldig utmagret. I tillegg kommer skader fra tortur.

2 Likes

Ohh noes :smiley:
Takk onkel Putin for at UKR nå får tilgang til den fremste anti drone teknologien i verden

17 Likes

Noen som ser 1420 på youtube? Folk på gata-intervju i Moskva. Denne ble laget 2-3 dager siden, før mobilisering. Mye blandadrops…

2 Likes

Såe… Azov Commanding Officer er sluppet fri, dvs vekslet med russiske fanger. Kan være en av de svært høyt dekorerte offiserene UKR tok… Men Putin HATER Azov.

Dette er rimelig overraskende.

3 Likes

Jævla feige egoister…! Typisk russere. Gir f… så lenge det ikke rammer dem selv.

Koser meg å lese slikt. Det er nesten så en kan være litt glad for Putin’s idiot valg om å (del)mobilisere.

3 Likes

Enig, trodde det var bortimot halve poenget med hele operasjonen å bli kvitt azov.

Ser masse rykter om at det kan ha vært byttet over 200 Azov forsvarere. Ser også at noen sier en eller flere av offiserene som ble tatt i kharkiv var slektninger av indre kremlin.

Dette er så rått :smiley:

ER nok han her ja som har kosta putin dyrt :smiley:

3 Likes

Ble mye spam.

Rimelig sykt :smiley:

Er ikke snakk om mye reserver de henter inn. Virker mest som militærdistrikt har fått quota som skal fylles. Koste hva det koste vil, Soviet all over!.

4 Likes

8 Likes

De får i all fall huket inn de mest modige folka på den måten :slight_smile:

Mange av de blir nok flotte sabotører for Ukraina :slight_smile:

For en kronidiot Putin er…

6 Likes

Ukrainske krigsfanger frigis fra Russland, Ukraina er i ekstase. Det bobbler over på Ukrainske Telegramkanaler og i medier.

I Russland… Nada. Ingen gleder seg over de som er frigjort og kommer hjem. Kun raseri fordi Azov er frigjort.

image

11 Likes

Det har vært snakket en del om at Putin trenger en syndebukk for kollapsen i Kharkiv. Da er kanskjenoen frigitte Azov helter en pris han er villig til å betale for å få tak i sin fall guy.

4 Likes

Erdogan er involvert ja.

3 Likes

Denazifisering, lissom. Azov har da vitterlig vært helt sentral i legitimeringen av hele operasjonen fra Putins side. Hva vil dette bety for kampmoralen til de som har “stått på” for å knerte denne symboltunge gjengen?’

3 Likes
1 Like

Såååå… De tar folkene som protesterer mot å bli mobilisert og mobiliserer dem. En og en. Så gir de dem våpen og samler dem. Så skal de sendes til et annet land hvor de vet sjansen for å bli drept eller skadet er veldig stor. Det her går sikkert veldig bra.

Btw, så et sted at mobiliseringen kommer til å skje i puljer. Det er logisk. De har ikke logistikken i orden til å hente 300k soldater samtidig. Da hadde Russland også hatt 300k uvillige bevæpnet samtidig inne i Russland.

Konklusjonen min er at Russland nok klarer å dra dette i land uten at det blir opptøyer. De kommer først når Ukraina kaster Russland ut av Ukraina. Som jeg tror skjer om 6-12 mnd. Jeg antar Russland vil slite med å holde noe annet enn det de holdt før denne krigen startet. Dvs at Ukraina tar de tilbake før nyttår.

Jeg tror målet til Russland er å holde ut lengst mulig i vinter, slik at Ukraina blir presset til forhandlingsbordet pga ødeleggelsene Russland gjør mot ukrainsk infrastruktur. Som her:

Jeg tror også at Russland helt undervurderer Ukraina og kommer til å gå på en jævelig smell militært. På et tidspunkt, så vil alle troppene som har sloss i Ukraina komme tilbake til Russland. Ekstremt misfornøyde med regimet og fortsatt bevæpnet.

7 Likes

Verdt å lese. Dette er i hvert fall et godt poeng:

However, RU mil could use mobilized personnel first to raise manning levels in currently deployed BTGs, many of which seem at 40-50%. Morale of mobilized personnel might be low, but individual replacements can start filling these units out faster than establishing new units. 14/

Serbia brukte hæren sin til å avvæpne den serbiske militsen som flyktet fra Bosnia. De ville ikke ha organiserte væpnede grupper i landet.

Jeg vil tro at Russland vil prøve på noe lignende, dersom det bryter helt sammen for dem i Ukraina. Spørsmålet er om de vil ha militære ressurser til det, eller om de vil mate inn soldater i Ukraina til de er uten sikkerhetsstyrker hjemme.

4 Likes

Støtter deg i at Putin prøver å bruke Vinteren som våpen. Men jeg tror målet er å få EU til å presse UKR pga gassmangel.

Det tror jeg feiler, og generelt tror jeg vinteren blir en fordel for UKR, bedre utstyr mer motivasjon.
Skulle ikke forundre meg om NATO ( spesielt Norge) kommer til å bidra med tonnevis av vintertrenings kurs. Det er en av spesialitetene våre og den hæren som mestrer det har absurde fordeler mot en hær som ikke mestrer det.

8 Likes