Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Russland sine handlinger det siste halve året er jo en kavalkade av selvmål/selvskading. At de sprenger muligheten for å tjene penger igjen på å selge gass til Europa etter kommende vinter er et resultat av at regimet kjemper desperat for sin overlevelse og ikke KAN tenke lenger enn noen måneder framover.

7 Likes

Så en lengere tråd av trent telenko ang. “who done it” og den irrasjonelle aktøren slikt regimer er.

(er en som godt kan følges dette)

En av spekulasjonene er at dette er en intern maktpolitisk sabotage.

2 Likes

Annen interessant effekt av kleptokraitet; straffedømte som kan kjøpe seg fri fra frontlinjene.

3 Likes

Klar tale fra den Svenske statsministeren

image

12 Likes

Interessant tråd. Dumt å undervurdere motstanderen.

1 Like

Hvor sannsynlig er det at man ikke klarer å finne ut hvilket skip som er kilden til eksplosjonene?
Man har jo skipsdata for mange måneder tilbake i tid.
Det må da være lett å avsløre “synderen”, iallfall nasjonalitet?

1 Like

Er jo avhengig av at det skipet har AIS sender som er skrudd på vel?

2 Likes

Usikker på hvor god denne kilden er:

Når det finnes bilder av folk i uniform som er godt oppe i 40-50-60 årene, så vet man jo at de er blitt mobilisert. Tviler på at de først gir folk uniform og så sender dem hjem.

Dette stemmer sikkert, at noen blir trent. I en måned. Det var jeg klar over fra andre kilder. Men det er også mange som har blitt sendt rett til fronten øst for Kharkiv som er i ferd med å kollapse.

Frem til dette

“10. Here he says that there are more than 1500 of them, nobody is afraid, they train them way better than it was before and they will spend there one month. Everyone takes it seriously.”

Så fikk hun lit poeng av meg. For dette stemmer ikke litt engang. Ukraina har allerede bekreftet at de har både tatt til fange og drept mobiliserte som har vært i uniform i under 1 uke.

1 Like

Disse femtekolonistene i regjeringen fornekter seg ikke, jaggu ikke til å tro.

3 Likes

Vi tjener hundrevis av milliarder på ukraina-krisen, også skal vi ta betalt for å behandle tapre ukrainske soldater.

Verdens beste regjering

15 Likes

flaut

7 Likes

Det stemmer og det stemmer ikke. Noen blir sendt rett til fronten, andre får en måneds trening.

1 Like

Det er flaut ja. Har vi kapasitet, så er dette noe vi selvfølgelig skal gjøre gratis. Hvis vi ikke har kapasitet, så må den bygges opp, for akuttkapasiteten under covid-19 var elendig.

6 Likes

Jeg tror ikke noen får en månedstrening. Men kanskje noen får en uke eller to.

Mener å ha sett en video jeg har postet her av en kommandør som var kalt inn fra ferie for tre dager siden som ikke visste en damn shit, eneste han visste var at de skulle trenes en måned, så dra til Ukraina. Jeg kan huske feil.

har også sett den videoen jeg også.

Motivasjonen blant befal og menige virket å være 0.

1 Like

Tjah, det var noen som virket motiverte for å overleve og spurte om hvor de kunne få tak i årepresser osv. Svaret var jo bare “førstehjelpskit fra bilen, familie, sett noen på saken”. :stuck_out_tongue:

Men jeg tror på at de neppe alle får i stykker rustede rifler :stuck_out_tongue:

1 Like

image

4 Likes

Gratulerer du er nr 105 som har posta det bildet :stuck_out_tongue:

2 Likes