Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Problemet er at det virker som om Erdogan har en annen oppfatning av hva som er logisk…

Litt av et dilemma for Nato om han virkelig kommer til å blokkere medlemskap for disse to landene.
Det er i alle fall utenkelig at f.eks. Sverige vil utlevere “terrorister” til Tyrkia.

Ny dag med tunge russiske tap.

8 Likes

Flaks den tsjetsjenske hunden sendte 600 man ekstra til UKR. Ser ut som det var nok for å dekke opp 1,5dags tap.

Tunge tap, men med fremgang i donbass

The occupiers in Melitopol are destroying books on the history of Ukraine.

Russians confiscate history textbooks from libraries. They were declared banned literature, because these books, according to the occupiers, “promote the ideas of nationalism,” - said in a statement the Defense Forces of Zaporozhye region.

Var det noen som sa “Vladolf Putler”?

2 Likes

En parodi på sin forgjenger. Bare sånn for å understreke at sjefen lever i feil århundre. Putin liker ikke internett og internett liker ikke Putin.

I samme melitopol er det mye motstand og sabotasje mot “frigjørerene” . Det blir neste hodepine for russerne, hvordan beholde det de har tatt (denne twitterkontoen er riktignok litt omstridt)

2 Likes

Nå når russerne har sikret seg hele området fra Krim til Donetsk er det ikke på tide at Krimboren tas ut?

1 Like

Tas ut? Fordi russerne ikke trenger den lenger? Den skjønte jeg ikke.

Russerne driver ihvertfall ikke med noe nasjonalisme da, så i dette tilfelle kan vi ikke anklage de for dobbeltmoral i det minste. :roll_eyes:

Edit @Krafer, tror det er vanskeligere å ta ut en bro enn de fleste tror, kanskje med unntak av hengebroer, men vil tro dette er noe de vurderer fortløpende.
Nå når det ser ut som om Azov har gitt seg, litt usikkert for øyeblikket, så har de ihvertfall en mindre grunn til å vente med å sprenge den, men så lenge det var (og om det fortsatt er :crossed_fingers:) håp om evakuering med hjelp fra Tyrkia for eksempel så ville det jo hvert litt kjipt å blokkere adgang fra sjøen.

Tydelig at det er litt vanskeligere enn antatt ja.

@Ravioli, fordi nå når de har full forbindelse langs kysten og muligheten til å få forsyninger til hele dette området fra Krim. Så den er om mulig blitt enda viktigere. Men hadde de hatt mulighet så hadde de nok tatt den ut allerede ja. Den har jo vært essensiell for russerne hele krigen.

Må innrømme jeg i farten så for meg at broen var mellom Ukraina og Krim :man_facepalming:

ok, skjønner. Frykter at den brua er ganske solid, dimensjonert for å tåle et og annet skrekkscenario. 3 mrd dollar, ca. 30 mrd NOK for 16 km bru, det blir snaue 2 millioner NOK per meter. Mye av det er sikkert korrupsjon og surr, men likevel.

28 milliarder til yachter og 2 milliarder til porøs betong😅

2 Likes

6 Likes

Trykk på play, varer ca 6 min
Bra han slipper til. Hun programlederen har jeg sett før, bra gæern

1 Like

Delt før, men fortjener å bli delt igjen.

Mikhail fikk nok litt tilsnakk på bakrommet, så han har moderert seg i patriotisk retning nå.

Politisk korrekt har en helt egen betydning i Russland. Du har valget - PK eller AK…

1 Like

Han han gjort enda en opptreden på samme show etter denne videoen. Endel russere, blant annet garry Kasparov, som mener at han er der for å skape debatt og senke forventningene på hjemmebane. Det krever ikke mot for å uttale seg på disse showene, det krever tillatelse.

6 Likes

Nettopp. Fikk det faktisk på følelsen.

1 Like

Ikke alle ble evakuert fra Azovstal. Det ble igjen en liten gruppe. Ser ut som de har planlagt noe. Spent på hva det er. Regner med de antok de ikke ville overleve russisk fangenskap og ønsker heller å gå ut med et smell.

5 Likes