Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Borgerkrig neste!!

4 Likes
10 Likes

Han var angivelig ved fronten selv også, men ikke egentlig så tipper alle holder seg hjemme.
Likevel er verden og Russland nå vitne til at en delstatsleder utnevnt av Putin selv skryter av dette.

4 Likes

Han har jo helt rett!

Vi ser jo innimellom her inne også at folk forfekter en del feige, idiotiske og egoistiske standpunkt angående krigen i Ukraina.

Overraskede nok så er disse aparte meningene overrepresentert i regjering og storting også.

10 Likes

Det går jo enkelt og greit på økonomi/produkter/levestandard. Vil man at dette skal tas på topp-nivå eller hos individer? Jeg synes hver enkelt kan få boikotte Kina eller hvem de vil, men å gjøre det fra stats-nivå ødelegger for alle som vil drive business/handle varer derfra uten deres samtykke. Synes det blir for inntrengende i folks hverdag, i all den tid vi er så avhengige av Kinas produkter og penger. Kina eier nesten alt, så det er bare å begynne å grave i eierskap om man skal boikotte :stuck_out_tongue: Kan like gjerne flytte ut i skogen da. Ideologi er noe svineri, spesielt om det finnes i topp-politikken. Glad vi har vært noenlunde pragmatiske i disse spørsmålene hittil.

1 Like

Å være pragmatisk i viktige verdispørsmål er som å pisse i buksen for å holde seg varm.

4 Likes

Om ingen står opp for urettferdighet og menneskeretter, hva slags samfunn skal vi ha da? “Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv…”
Det flaueste øyeblikket i mitt norske statsborgerskap, var da Dalai Lama måtte gå inn bakveien på Stortinget.

22 Likes

Den som ikke står for noe, vil falle for alt.

13 Likes

Ja, den er høyt på min liste også…

11 Likes

Det tas stadig mer territorium

7 Likes

Klare meldinger:

11 Likes

Dette må vel kunne sies å være direkte slemt.

2 Russiske soldater i intim kos.

Kan avsløre at de fikk en eksplosiv avslutning på kvelden.

3 Likes

Bankrun i Russland?

4 Likes

Ingen info for å dekke opp infoen?

fake newstipper jeg.

3 Likes

Mulig fake, men det er typisk noe som kan bli en selvoppfyllende profeti om mange nok poster det og folk begynner å tro det :slight_smile:

Hadde vært kult å satt noe slikt i gang! :laughing:

4 Likes

Dette er helt klart alvorlig. Håper vi har tiltak som kan overvåke gass rørene.

1 Like

Jacob Kaarsbo er uenig i Kai Eides vurderinger angående risiko for a-våpen. Det er interessant at de fleste militære eksperter (med kompetanse på krigføring og atomvåpen) mener risikoen er lav, mens det er diplomater, analytikere og journalister som snakker risikoen opp.

Og her også en fra Lawrence Freedman. Fokus på a-våpen er uheldig hvis vi ønsker Ukraine skal vinne krigen.

7 Likes

For de som ønsker en fredsforhandling er det viktig å spille atomkortet.

Putin trenger desperat en våpenhvile, eller en frossen konflikt.
Så alle som snakker om atomvåpen løper egentlig putins ærend.

8 Likes

Jeg er på ingen måte overrasket over at Musk holder den samme linja som Kari Jaquesson-gjengen

4 Likes

Det har jeg også tenkt. Og jeg synes også det er et sammenfall med de som ga Nato skylden/mente russland ikke ville invadere - mao de som er mest engstelige har stort sett tatt feil hele veien.

4 Likes