Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

For å beholde nyansene og ikke male alt i svart/hvitt, er det verdt å huske på at disse underpriviligerte fattigguttenehar utført de verste krigsforbrytelsene i omfang og brutalitet i Europa siden 1945.

11 Likes

Milliardæren svarer en annen at «seier for Ukraina virker usannsynlig», og begrunner det med at Russland er et mye større land.

«Dersom du bryr deg om folket i Ukraina - søk fred!»

Altså, det er ingen tvil om at Musk er på Ukraina som side. Men det går av å være en velmenende idioti.

Jeg tror ikke helt folk har klart å ta inn over seg at Ukraina på det nåværende tidspunkt har balletak på Russland og at det er lite som tyder på at de slipper taket før de får sparket Russland ut av Ukraina.

Den eneste måten Russland kan slå tilbake på nå er med atomvåpen. Ukraina, med vestlige våpen slår et sanksjonert Russland. Jeg må vel egentlig si meg enig i de som argumenterer for at å gi etter for putin sin trusler bare vil sette en ekstremt dårlig presedens framover som bare vil føre til flere meningsløse kriger.

Samtidig, så er jeg enig med USA som ikke vil gå inn for å få putin avsatt. Det er noe de selv evt må sørge for.

12 Likes
2 Likes

Hvem er det som har satt russiske minoriteter i frontlinjene og ellers i hverdagen ser ut til å ha glemt at disse folkegruppene finnes? Moskva-regimet.

Hvem er det som vedtok krig i Ukraina? Moskva-regimet

Jeg ser ingen motsetning mot å synes synd på de russiske mobiliserte (mobniks) og å godte seg over Ukrainske taktiske seire og et shitshow fra Moskva.

Sannsynligvis hadde minoritetene i Russland kommet godt utav det på mellomlang sikt om Moskva mistet makten.

4 Likes

Han tøffet seg med denne helt i begynnelsen av krigen, som om vi er hjernevasket av msm til å engasjere oss her. Spesielt.

2 Likes

Fullstendig enig.

Tsar-Russland, Sovjetunionen og de nye rsarene i Kreml har i århundrer undertrykt, hetsa og fordrevet nasjonale minoriteter. Situasjonen for de om lag 200 nasjonale / etniske minoritetene er idag trolig ikke bedre enn under den siste tsaren og Stalin.

4 Likes

Russland er egentlig en siste store kolonimakten. Moskva/Stpetersburg er universets sentrum. Alle republikkene/kraiene/oblastene/okrugene er kolonier.

6 Likes

Tja, er ikke disse som begår krigsforbrytelser og implementerer ideologien i Ukraina.

2 Likes

General Petraeus med samme beskjed som General Hodges

The Times melder også at Nato sentralt nylig skal ha sendt sine medlemsland og allierte en etterretningsrapport hvor de advarer om at Russland kan være i ferd med å gjennomføre en prøveskyting av sin avanserte undervannstorpedo «Poseidon».

3 Likes

Ukraina fosser frem på flere fronter og vestlige medier er mer opptatt av å skrive om den påståtte atomtrusselen.

Propagandaen virker og det er mange som løper putins ærend.

17 Likes
1 Like
1 Like
4 Likes

Hva vi mener eller sier har han fiskeren ingen ting med.

Ellers, det ser ut som om man ser for seg høye energipriser en stund til:

Og… what tanks and apcs doing?

8 Likes

+44 TANKS

:eyes: :eyes: :eyes:

5 Likes

Hva skjer med mengden tanks og apcer.

4 Likes

Min gjetning, dette er “regrouping” der en tanks ikke er rask nok. Full fart bakover, da er det bedre å droppe tanksen og pile av gårde på andre måter.

Eller, litt kjedeligere, litt ujevn tellingen fra dag til dag, var vel 3 tanks for noen dager siden

4 Likes

Merker meg også at tapene av artillerienhter har gått kraftig ned

1 Like

Helt vanvittige tall😯

1 Like

Mon ikke det har en hel del at gøre med, at russerne kun i ringe omfang bruger disse i de områder hvor Ukraine rykker frem, både fordi de ikke tør (Himars) - og nok især fordi de flygter fra disse områder - så Himars bruges nok PT i disse områder, mod selve stillingerne russerne har/er nedgravet i, frem for mod deres artilleri, deraf mindre antal taget ud.