Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

General retreat i påvente tactical nuclear strike? :grimacing:

Kunne faktisk skjedd, dette er svært bra området for UKR sånn økonomisk. Litt stråling så voila.

Hadde ikke trodd Ukraina bare kunne knuse Russland i kherson, trodde de hadde for mye tropper der.

2 Likes

2 måneder med Himars og nøyaktig artilleri… :smiley:

5 Likes

@VargVemund

Tenk det: nesten halvparten valgte å stemme for at Ukraina ikke skulle bli selvstendig.

Dette er en misforståelse, her må det vær snakk om Krim spesifikt.
Her er andelen som stemte for Ukrainas uavhengighet i 1991:


Altså var det overveldende flertall for uavhengighet og selv i Krim var det flertall for uavhengighet.

Det har aldri vært noen oppslutning for å bli en del av Russland igjen i Øst-Ukraina.
Ukrainere som snakker russisk er ikke russisk.
Ukrainere som stemte for Yanukovych var ikke for å bli en del av Russland igjen, dette var et presidentvalg der Yanukovych blant annet hadde som plattform at Ukraina skulle bli en del av EU.

11 Likes

Kanskje Poseidon torpedo snikes ombord på ubåt i Svartehavet for å vaske Odessa med omegn? Eller krever det den spesielle ubåten…
Svartehavets dypeste sted er 2 212 m dypt (gjennomsnittlig dybde er mellom 1 240 m og 1 315 m)

Er det ikke bare tilbaketrekning for å hindre at de blir omringet igjen?

Davydiv Brid såvidt jeg forstod ankerpunktet for Russland sine posisjoner i nordvestre Kherson fylke. Jeg antar da at alt nord og øst fra der er tapt for russerne? Jeg er spent på hvor mye utstyr de har måttet sette igjen denne gangen.

3 Likes

Situasjonen for Russland er ille, men når Ukraina kommer seg innen 30 km av dammen, så er den innen ordinær artillerirekkevidde. Mao, dette er en situasjon som bare blir verre og verre for Russland. Det blir lettere og lettere for Ukraina å stoppe forsyninger fra å komme over elven.

4 Likes

Er den demningen så solid at de kan hamre løs med artilleri når ting kjører over?

Nei, det kan de ikke gjøre, men de kan treffe kjøretøyene på hver side.

… altså, de kunne sikkert skutt maaaaaaaaaaange ganger før det skjedde noe, men hvis demningen skulle bli ødelagt, så er det snakk om 100k+ mulige døde.

1 Like

Har man hørt noe mer om bruken/ suksessen for Switchblade drone typene som Ukraina har fått ?

1 Like

Er kommet ut noen videoer, De funker for å si det sånn.

Demingen er delvis skadet slik at det er vnaskelig å kjøre kolonne over. Du må kjøre 1 og 1 kjøretøy.
Russerene har vist også fylt på med masse grus slik at det er lettere å kjøre over. Men som Christian sier, UKR kan bombe biler som står i kø på begge sider.

1 Like

Hat du link til noen av disse videoene? Hadde vært kult å sett dem.

De er generelt sykt kjedelige da videoen stopper når dronen treffer målet.

Søk på switchblade + ukraine på youtube så kommer det opp endel

3 Likes

Nå rakner pinadø hele Kherson - fronten for putlerne. Oh what a joy!

2 Likes

Ja ser sånn ut, jeg baserte meg bare på 54% siden det var det som ble nevnt. Kartet ditt viser et ganske annet bilde.

2 Likes

Meldes om nyheter kl 23 i dag. Mystisk.

1 Like

Holymother… Nå har hele fronten i Kherson raknet…

image

17 Likes

Frykter vi får en a-bombe innen 1 uke nå…:atom_symbol: