Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Som sammenfaller med interessene til oligarkene. Og ting ligger til rette for at disse interessene vinner frem nå. Derfor tror jeg på en ganske snarlig slutt på krigen nå.

2 Likes

Noen som har vært uforsiktig med sigaretter på kerch-brua også!

10 Likes

Innsiktsfull tråd om hvordan kampene på bakken ser ut for en russer. Anbefalt lesning!

8 Likes

Massive skader!

Ser ut som det brenner i et tog med drivstofftanker

Bropilarene og spennet på bilveien er også ødelagt

11 Likes

Wow, dette er spektakulært. Godstog med brennbart materiale i full fyr midt på brua.

2 Likes

Fly eller HIMAR som tok den ut? Høres ut som lyden av jet

Edit, 4 sekunder ut i filmen dukker det opp en liten mørk flekk til venstre over jernbanebroen som så plutselig ser ut til å stoppe opp og droppe rett ned. Noen hundredeler etterpå smeller det.

Flere som ser det?

6 Likes

Det beveger seg altfor volatilt til at det kan være fly eller missil. Er bare noe rusk på vinduet. Høres definitivt mer ut som missil enn fly forresten spør du meg

1 Like

Forstår ikke helt den videoen. Mye mer dagslys enn på de andre, ser ikke noe tog heller…

1 Like

Tror den filmen er fake.

Alle andre bilder og videoer jeg har sett viser fremdeles skumring/mørke og gatelysene er på.

1 Like

Tenkte det samme. Men lurte på om smellet kunne være fra i går kveld/ettermiddag

2 Likes
4 Likes

Vil tro de mest høyreradikale i Russland nå
Presser Putin til å bruke en taktisk nuke.

Så får vi se om han står av presset…

Det ble også tatt ut 2 stk bombefly på en flybase noen mil inn i Russland med en kamikaze drone, så det begynner å få «unnskyldinger» til å nuke

Høres ut som en helt vanlig dag på jobben…

Enda en film. Så mye røyk at det er vanskelig å skjønne hva som skjer

Egentlig håper jeg du tar feil. En slik fred tror jeg blir skjør og kortsiktig. Hvis krigen (og sanksjonene) fortsetter helt til russland oppgir sine impirielle ambisjoner kan vi derimot få langvarig fred og stabilitet i regionen.

6 Likes

Hahahaha, for en herlig kommentar!

4 Likes

Ser ut som kjøttet har ankommet på russisk side. Pøser på med menn

1 Like

Tar nok en stund før noen kan bruke veien her. Togbrua virker litt mindre skadd og at den kan brukes etter litt reparasjon.

“Litt reparasjon” har det vært kraftig varme involvert må vel gjerne hele seksjonen byttes ut…

Edit: ettersom det er krig og toglinjen har høy strategisk verdi skal en ikke se bort fra at RUS slenger noen plaster på såret for å få toglinjene opp å gå. Worst case ryker et tog - så hvis de klarer å beholde Krim kan de reparere det skikkelig.

7 Likes

Ja, mulig det. Er ikke ingeniør :stuck_out_tongue: Bare bra om den er svekket såpass at hele seksjonen må byttes. Det er ikke akkurat gjort over natta….

Stopper det opp for ukrainerne? I så fall ikke bra. Er det noe vi ikke ønsker er at russerne begynner å ta tilbake land de har tapt.