Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 4

Noen heldige russere der

2 Likes

Ser at denne russiske soldaten som drepte den sivile 62 -Ă„ringen fikk livsvarig
Men han ble kommandert til det av en overordnet
Som sannsynligvis slipper unna
For ikke Ä snakke om de hÞyere oppe i systemet, med putin pÄ toppen

3 Likes

Jeg mÄ jo si at jeg hadde ventet med slikt til etter krigen. Det burde vÊre sÄ lett som mulig for russiske tropper Ä overgi seg til Ukraina.

2 Likes

For sÄ vidt enig i det argumentet. Men samtidig sÄ er det nok et forsÞk pÄ Ä kommunisere en ansvarliggjÞring for russiske soldater i et hÄp om Ä begrense videre overgrep fremover.

4 Likes

Interessant.

17 Likes

Kult hvis det stemmer, men form virker litt rart. Word-dokument pÄ en random Twitter konto, ingen signatur, dato osv.

3 Likes

Det er det mest random propagandaforsÞket jeg har sett. Bare et bilde av et word-dokument pÄ en helt ukjent twitterprofil. Ha litt kritisk sans folkens.

3 Likes
2 Likes

Det kan hende det stemmer, men jeg liker Ä vente til det blir litt bredere dekning fÞr jeg tror pÄ noe. Her er det mange overbetalte journalister i de stÞrste avisene som sover i timen i sÄ fall:

1 Like

https://www.ungeneva.org/en/blue-book/missions/member-states/russian-federation

Ser ut til Ä vÊre en rÄdigiver et stykke ned i hierarkiet i delegasjonene deres til Geneve. Om det er fake eller ikke er umulig Ä si. Uten signatur eller noe som helst kan man vel anta det.

NTB er ikke alltid et sannhetsvitne, men nÄ skriver de det ogsÄ da.


og dermed nÄ alle norske riksdekkende medier

1 Like

Og om det skulle vÊre fabrikkert, noe det fint kan vÊre, sÄ er mÄlet oppnÄdd.

Ser de opererer prefikset «skal ha trukket seg, sÄ de er jo safe.

1 Like

Dagbladets journalister er flinke, og har gitt den russiske FN-deleagsjonen mulighet til Ä dementere, noe de ikke gjorde. Da tenker jeg det er god sannsynlighet for at det hele stemmer. Og selv om dette ikke er en toppdiplomat, sÄ er i sÄ fall dette dritflaut og skadelig for Russland.

Hehe, tror ikke russerne bryr seg. Men helt sikker pÄ at det er mange russiske diplomater som fÞler det slik som vedkommende beskriver i oppsigelsen. SÄnn sett kanskje flere tÞr Ä fÞlge etter. Da har de jo et problem.

Ja, det tror vi jo. Men det er veldig fÄ som Äpent gÄr ut med det.

En ny solid som har plukket det opp:

1 Like

Og dette er bekreftelse fra AP:

SĂ„ da kan @KitronStar og et par andre legge seg flate, tenker jeg.

11 Likes

Hvordan NTB gjennom hele konflikten ukritisk gjentar russisk propaganda og hvordan dette igjen blir gjentatt av norsk media fremstÄr ekstremt kritikkmessig i mine Þyne. NÄr man hÄndterer nyheter fra en stat som kun kommer med propaganda sÄ mÄ man ta noen forholdsregler.

1 Like

NTB har vel viderformidlet mange halvsannheter fra begge sider, men dette viste seg altsÄ Ä stemme 100%.

Ingen grunn til Ä legge seg flat. Bra at det ble bekreftet, men det betyr ikke at man skal tro alt man leser pÄ twitter av den grunn. Kildekritikk gjelder fremdeles.

2 Likes

Trist at den eller de mislyktes

3 Likes