Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Jeg greier ikke helt å forstå logikken om at kuppforsøk skal være så positivt, selv om Putin oppfører seg som en gal hund.

1 Like

Når det blir gjort et kuppforsøk i den situasjonen som Russland befinner seg i for tiden, ville jeg tro at dette kuppforsøket ble igangsatt av folk som var uenig i krigen som Putin er arkitekten bak.
I det minste håper jeg det da.

2 Likes

Enten fordi de ønsker å stoppe krigen eller fordi de ønsker å trappe den opp. Er ikke godt å si hvem som ender med makten.

2 Likes

JAMEN DET VAR JO SKRVET PÅ ET WORD-DOKUMENT😂

3 Likes

Ja, i motsetning til for eksempel å skrive det på sine egne sosiale medier. Nå viste det seg at han gjorde nettopp det, på LinkedIn , hvor han nå er ledig for "nye utfordringer ". Word-programmet er ikke suspekt i seg selv, men det dokumentet kunne ha vært skrevet av hvem som helst, slik det forelå på den twitter-kontoen.

De som synes det er latterlig å mene at man bør forholde seg kritisk til en slik twitter-post etter 3 måneder med krig får bare kose seg med humoren sin.

1 Like

Her er hva i alle fall jeg reagerte på:

Altså en total forutinntatthet. Men kildekritikk er :+1: Det er nok alle enige i.

1 Like

“Sjefene for den største uavhengige nettavisen i Russland fastslår at Vladimir Putin (69) er totalt utdatert. Propaganda og vold gjør at han likevel kan sitte ved makten.” – Propaganda og vold holder Putin ved makten – VG

2 Likes

De som tror dette ikke var godkjent fra toppen er naive.

Russland er i krig med oss og jeg er veldig glad vi sender våpen til ukraina.

18 Likes

Bør kanskje ikke være overrasket som jeg er av å fortsatt se noen få "Russland er bare redd for NATO"innlegg her inne :clown_face:

7 Likes

Dette er oppskalering delux

11 Likes

Samtidig det eneste språket putin forstår.

6 Likes

På tide NATO setter skapet på plass og jager ut nazistene fra Ukraina

7 Likes
4 Likes

Nå går dette fort, spørs om ett krigs ultimatium alla cuba krisen kan komme innen kort tid

2 Likes

Ingen pris reaksjon for ex Olje, markedet ror muligens ikke det vil skje?

Hvis russerne angriper et vestlig skip er det tut og kjør.
Det vil bare ta et par dager før nazzene i Ukr er utryddet.

1 Like

Meget bra,her er link på Norsk.USA vil ha langtrekkende misiler klare til og ta ut russiske krigskip om det eskalerer.

4 Likes

Og Russland eier vel neppe hele Svartehavet?

2 Likes

Problemet er konfrontasjoner, Russerne er der, så de har indirekte “eierskap” så lenge andre skip ikke vil ta sjansen på konfrontasjoner. Om man er villig til å ta sjansen er det ikke sikkert man møter på russerne, men det kan skje.

Tyrkia blokkerer for tiden militære fartøy fra å seile gjennom Bosporos-stredet. President Erdogan får nok et trumfkort på hånden.

1 Like