Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 4

Er det Sauron Putin som trekker i nye sabotasje trÄder ?

Litt merkelig hvis ikke. Aner ikke om det er regelmessig med slike lekkasjer i fredstid? Det stÄr vel aldri i media da i sÄ fall. Tipper Putin har en plan om Ä fryse ut Europa i vinter. Det er vel det eneste kortet han har mot vesten.

1 Like

Lekasjer er vanlig skjer hele tiden.

Noen som husker TOGSABOTASJEN I TYSKLAND!!! som ble slÄtt opp i media, som du aldri hÞrte mer om. OgsÄ kjent som shit happends skjer hele tiden ikke noe russland stÄr bak?

7 Likes

Kunne en mulig lÞsning bli at Ukraina gir fra seg Krim mot at Russland mÄ godta at Ukraina blir medlem av Nato? Russland mÄtte da selvfÞlgelig trekke seg helt ut av alle de andre regioner som de har annektert.
En slik lĂžsning ville vĂŠrt en sterk garanti for Ukrainas grenser og fjernet faren for ny fremtidig krig.

Hva er en avtale med Russland verdt?
De hadde allerede flere med dem, som skulle garantere bÄde grenser og sikkerhet.

20 Likes

Bingo, dette er jo det folk glemmer, Russland har brutt alle avtaler. Russland nÄ Þnsker bare Ä fryse konflikten frem til de kan angripe igjen.

7 Likes

Helt enig,det nytter ikke og forhandle med banditter ,putin og hele den mafia gjengen mÄ bort. Dette er nazister som ser pÄ Ukrainere som undermennesker .

4 Likes

Jeg har en oppfatning av at dersom Ukraina hadde vĂŠrt medlem av Nato, hadde aldri denne krigen startet.

9 Likes

Det er jeg 100% enig i.

1 Like

Helt enig med Anders Åslund her:

13 Likes

Er det (patetisk) forsÞk pÄ hersketeknikk dine referanser til Russland?

Med Nordstream ute av drift har de mistet all ‘leverage’ i sine fremtidige forhandlinger. Hvorfor i all verden skulle de det?

Joe Biden og flere amerikanske politikere sa allerede i januar (fĂžr krigen!) at de ville ta ned nordstream og sĂžrge for den ikke ble noe av

Det er intet som tyder pÄ at russland er interessert i en slik avtale.
Jeg synes de som ivrer for forhandling glemmer ay russland krever full og betingelseslÞs kapitulasjon. Kanskje pÄ tide at den gjengen ber russene komme med konkrete forslag i stedet.
Det absurde er jo at en slik lÞsning som du skisserer her kunne russene lett ha fÄtt 23. februar, og nok ogsÄ de fÞrste ukene inn i krigen. De kunne til og med fÄtt den uten nato-delen.

6 Likes

I forhandlingene gikk Ukraina med pÄ at de ikke skulle sÞke Nato-medlemskap. Russland(Putin) forlangte ny regjering(russisk ) og hele sÞr-Ukraina. Det er ikke Nato han frykter. Det er stormansgalskap og frykt for at Ukrainas pÄvirkning pÄ Russland som et vellykket demokrati og levesett. Som et diktatur trenger han at folket samler seg om ham som en sterk leder. Da passer det fint Ä gÄ til krig med jevne mellomrom.

13 Likes

Ene Nordstream 2 rĂžret er forsatt funksjonabelt.

NS2 var allerede stoppet av Tyskerene og aldri satt i drift akkuratt slik USA Ăžnsket.

8 Likes

Vet lite om hvor mange de har igjen, men like viktig som at det gÄr ut over reservene tror jeg det er at russerne ikke fÄr utfÞrt oppdraget sitt. Samhandling mellom luft- og bakkestyrker har vÊrt en vits fra russernes side. Og hvis de mister en pilot sÄ tror jeg det er enda mer kritisk enn at de mister selve flyet. Piloter med flyerfaring vokser ikke pÄ trÊr i det landet.

5 Likes

De kuttet to lĂžp i Nord Stream 1 og ett av to lĂžp i Nord Stream 2. Det gjenvĂŠrende lĂžpet er ca det Tyskland trenger. Mao de som kuttet lĂžpet passet pĂ„ at Russland kan eksportere masse gass, men akkurat nok til at det blir litt manko uten LNG shipments, sĂ„ prisene kan holde seg hĂžye. Mao, Russland har ikke mistet noe “leverage” i det hele tatt. :wink:

7 Likes

Et forslag som kom pÄ bordet fra Ukraina i forhandlingsrundene, hvis jeg husker riktig, var ny folkeavstemning om Krim om 20 Är, i tillegg til Ä gi opp Nato-medlemsskap. Men Russland var ikke villig til Ä trekke styrkene sine ut av Ukraina. Det skinner ganske klart igjennom at Nato-trusselen var et vikarierende motiv.

4 Likes

Er det ikke formuleringer i ditt eget innlegg som er diskutable?

Jeg begynte innlegget mitt i gÄr med Ä si jeg var pro-fred og at alle er tapere av en forlenget krig. Ufattelig hvordan det skal assosieres med utestengelse av forumet og henvisning til trollere.
Like utrolig at folk her inne sitter og heier pÄ mer Þdeleggelse og eskalering. Enkelte spiller litt mye dataspill virker det som.

Fremtidige forhandlinger?

Hvis du ikke har fÄtt det med deg sÄ har Russland brent alle broer over til den siviliserte verden. De rÞrledningen skulle aldri mer brukes til transport av gass og var sÄgar bare et minne om en svunnen tid

10 Likes