Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Hvorfor Ukraina ikke vil forhandle med Putin @Hardox

Little historical evidence suggests that military atrocities against civilians weaken the morale of a country under attack. Such violence typically deepens the desire to resist the attacker. Already convinced that they were in an existential conflict with Russia, Ukrainians will now be even more skeptical of any deal Putin offers. They know that this is an enemy they can never trust. Russian soldiers in their weakened position on the front lines, and recent conscripts being hastily trained for deployment, will find themselves fighting an even more implacable and determined Ukrainian foe

Også konklusjonen som vel sier Russland er hardt ute å kjøre

Events since Saturday illustrate why the war has unfolded as it has. One tightly targeted, carefully planned, and well-executed operation opens up the possibility of great strategic gains for Ukraine. In contrast, an expensive, showy, brutal campaign by Putin’s military forces has only made Russia’s task harder. The Russians have misunderstood the fundamental dynamics of this war from the start, and their inability to adjust continues to be a great advantage for Ukraine.

5 Likes

Er det mulig??

1 Like

Ja! Viser hvor dårlig sikt føreren egentlig har. Han som overlevde virker lettere sjokkskadet

1 Like

En liten ting som har slått meg mer og mer, er rollen dyr ser ut til å spille for det ukrainske forsvaret. Jeg kan forestille meg at å ta seg av et dyr hjelper både for å holde motet og menneskeverdet oppe i møtet med den, vel, bestialske framferden til russerne.

12 Likes

Er vist ikke bare å bytte kjørebane. @Christian du er sånn ingeniør, hva tror du? :stuck_out_tongue:

3 Likes

Den er fubar

4 Likes

Som dataingeniør, så gir jeg det en 0. En byggingeniør ville kanskje gitt en mindre binær vurdering.

Kjedelig med de 900 lastebilene i fergekø da. :crazy_face: Enda kjedeligere blir det å kjøre ferge når Ukraina har tatt tilbake Zaporizhzhia og det er fritt fram for Neptune missiler…

6 Likes

Ser ikke så håpløst ut det der. Armeringen er intakt, ser det ut til, litt overdekning som er blitt skallet av.

Hvis lagerene er ødelagt blir det morsommere. De er neppe produsert i Russland, for å si det sånn. Ikke Kina heller.

1 Like

Pleier å sette vekk slikt till byggingeniørene, men basic er at betongen tar kompresjonslasten mens armeringen tar strekk. Betongen på bildet ser ikke ut til å kunne ta mye kompresjon, og armeringen er eksponert for korrosjon. Har sikkert hatt flyting i stålet også, men det er neppe kritisk.

Vil anta at strukturen i alle fall delevis må rives.

Edit:
Sprekkene ser ut til å gå innover i betongen, derfor tror jeg det er knusingsskader og ikke bare skader i overflaten.

Regner med at russerne legger på to strøk med maling og erkærer den god som ny.

9 Likes

De legger nok på betong i stedet for maling. Om de er aldri så mye russere. Da blir armeringen beskyttet mot korrosjon igjen. Dette er et parti av brua med meget konsentrert last. Den er derfor armert for trykk også.

Rivningsscenariet, dersom det skulle bli nødvendig, er heller ikke så dramatisk, så lenge det kun er dette opplegget som er skadet. Man setter inn en jekk, og lager et nytt opplegg. Men i krig så fører jo dette til svært ugunstig nedetid.

1 Like

Jeg tror tiden er det som bekymrer russerne mest. Det blir enklere for ukrainerne å påne en ny front i sør, dess lengre brua har vesentlig redusert kapasitet.

2 Likes

Ser heller ikke ut som USA ikke er villige til å ha forhandlinger. Merkelig at de ikke ønsker det, syns du ikke?

Hva skal Russland forhandle med usa om?!
Det er jo Ukraina og Russland som kriger

7 Likes

Ser ut som det er en opplagring som mangler og😁

8 Likes

Nå snakker vi!
Da har den i praksis dobbelt så langt spenn. Da ville ikke jeg ha kjørt en lastebil med tung last utpå der …

5 Likes

Er en krig som involverer mange land etter hvert.

Angående rus-Ukraina står det: « Lavrov noted that direct talks between Russia and Ukraine had broken down at the end of March. Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy has ruled out talking to Putin after Russia claimed the annexation last month of four Ukrainian regions that it partly occupies.»

Når begge parter er langt fra hverandre og like sta blir det mer ødeleggelse. Zelenskiy kan fortsette å kjempe for sine ting og nekte forhandlinger, men da vet han jo hva responsen blir.

«…like sta…»

Hadde vært ganske «sta» jeg også hvis russerne banka på døra for å utrydde meg og min familie

18 Likes

«Sta» i sammenheng med å ikke komme seg til forhandlingsbordet. Tror du skjønte det…eller?!

Tror ikke du skjønner dynamikken i krigen her. Putin vil utrydde den ukrainske nasjonen. Hva er det å forhandle om?

6 Likes

Innse at «nå holder det» og prøve å finne kompromisser som som fører til fred.

.