Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 4

Hva kaller du angrepet som stengte nortura en uke? all GPS og signal jammingen som jevnlig skjer i nord?

2 Likes

Du skriver at du ikke antyder noe, men det er akkurat det du gjÞr. Hver dag, mange ganger, konsekvent, i mÄnedsvis.

Det skaper en elendig grobunn for Ă„pen diskusjon, der man i praksis blir svertet for Ă„ vĂŠre uenig med deg.

Litt som Hitling, bare bytt Hitler ut med Putin:)

Putling.

3 Likes

Alle mÄ tÄle Ä bli motsagt. Det er en styrke vi har i vesten som de mangler i Ru.
Evilfreud har ogsÄ meninger det er lov Ä vÊre uenig eller enig med.

1 Like

Å bli motsagt er en ting jeg ikke har noe problemer med:)

Forumet har elendig grobunn for Ă„ diskutere hvorfor Putin har rett.

Slik bÞr forumet ogsÄ vÊre.

Det finnes andre mÞrke avkroker hvor man kan diskutere sÄnt.

Vi som har vÊrt imot putins krig fra dag 1 har mÞtt sÄ ekstremt mye motstand fra enkelte her inne at det faktisk er litt ekkelt.

Desverre har alt vi fryktet vĂŠrt korrekt.

5 Likes

Klassisk emosjonell respons. Fullt forstÄelig, da du er direkte pÄvirket av krigen gjennom jobben bl a.

Mine innlegg har pÄ ingen mÄte antydet at Putin har rett, ei heller forsvart de som mener det. Det er akkurat slike hersketeknikker jeg syntes du bÞr slutte med, og du bekrefter enda en gang hele poenget mitt.

3 Likes

Helt korrekt!
Jeg «garanterte» at det ville bli krig, fÞr den brÞt ut, og fikk masse dritt om hvor ekstremistisk jeg var.

4 Likes

Klassisk forsÞk pÄ herskerteknikk.

Det blir siste og eneste advarsel.

1 Like

Vi kommer ingen vei her uansett, nei.
Da slÄr vi strek:)

1 Like

nei det blir litt vanskelig nÄr du kjÞrer pÄ med relativt teite herskerteknikker.

Det foregÄr folkemord i Ukraina.

Alle organisasjoner som jobber for Ä avdekke sÄnt er samstemte.

SĂ„ prĂžver du deg pĂ„ “klassisk emosjonell respons”.

Du bÞr gÄ litt i deg selv.

2 Likes

Virker som dette gÄr mot en fastlÄst stillingskrig. Ukraina har ikke fÄtt i nÊrheten av vÄpnene de trenger og det ser heller ikke ut til Ä skje med det fÞrste.

Jeg kaller det ikke hybridkrig. Vi vet mange hackere er russiske og noen av dem trolig er stĂžttet av statlige organer, men Nato kaller det heller ikke hybridkrig. Da hadde som sagt artikkel 5 utlĂžst.

Nato har vĂŠrt veike.

Vi vet ogsÄ at ingen russiske grupper gÄr etter sÄ viktigte mÄl som Norturav ar uten at det er godkjent i kremlin.

ForsÄvidt vil jeg jo si at hybridkrig nettop er Ä forstyrre blant annet matforsyning. Nortura hadde vel full stopp i nesten en uke. Som er ganske alvorlig siden de stÄr for sÄ ekstremt mye av kjÞttproduksjonen i Norge.

5 Likes

Hva er hensikten med Nato medlemskap, dersom Nato ogsÄ skal gripe inn for de land som ikke er medlem som om de var medlem?
Hva skjer om Russland ikke godtar “Cuba-ultimatumet”? Tror du det er realistisk at Russland vil bli “eliminert”, uten Ă„ svare med atomvĂ„pen?
Det hele er en intrikat balansegang mellom risiko og konsekvens. Dermed mÄ Nato sin rolle balanseres sÄ smart som mulig. Trusselen om krigsskip til beskyttelse av mattransport, var etter mitt syn et smart trekk som kunne forsvares og som virket.

1 Like

Jeg mente ikke Ä eliminere Russland, men russiske soldater som kriger i Ukraina. Russland har gjentatte ganger truet vesten, bl.a med atomvÄpen, sÄ det mangler ikke grunner for Ä gripe inn.

1 Like

Som flere pÄpeker, Russland ydmyker seg selv, helt uten hjelp fra resten av verden

2 Likes

Poenget er at Russland vil aldri vÄge et angrep pÄ Nato, men om Nato angriper Russiske soldater, vil de garantert svare. Og hva kan de svare med, nÄr det konvensjonelle Russiske militÊre har avslÞrt seg sÄ svakt
?
Det er synd at ikke Ukraina allerede var Nato medlem. Da hadde ikke den krigen startet.

1 Like

Man kan si at Russland faller for eget grep.

2 Likes

Ja, jeg tror ikke vi er sÄ uenige.
Jeg argumenterte for at NATO mÄtte forte seg inn i Ukr fÞr Ru, og holde en felles Þvelse for sÄ Ä bli vÊrende til Ru trakk seg vekk.
Jeg fikk mye pepper, men jeg tror hele krigen kunne vĂŠrt avverget.

3 Likes

Dette mÄ vÊre en av de mer forvirra postene jeg ser dukker opp med jevne mellomrom.

Russland har diktatur, Russland startet krigen. Skal vi la vĂŠre Ă„ stoppe dem fordi de kan bli ydmyket?

Siden Tyskland ble ydmyket etter Ww1 sÄ kom en diktator t il makten og vi fikk WW2? sÄ logikken er da at Russland kommer til Ä fÄ en ny diktator som starter ny krig dersom de blir ydmyket i denne? En krig de startet selv.

Hva er egentlig poenget ditt? at vi lar Putin tute pÄ sÄnn at han ikke fÞler seg ydmyket? Det er jo putin som har angrept. Det er putin sin korrupsjon som nÄ viser seg igjen i hele den russiske krigsinnsatsen. Vesten bidrar jo bare til at det demokratiske Landet Ukraina faktisk kan forsvare seg og redde egne innbyggere.

9 Likes