Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

1 Like

Det er ganske klart at Nato og Vesten har gjort store strategiske tabber i denne konflikten
De var veldig opptatt av å markere at Russerne kunne angripe Ukraina uten å være redde for at Nato og Vesten ville blande seg inn
Når de var klare på at Ukraina kunne bli Natomedlem bør de ta bedre vare på vedkommende land som vil det
Det er vel ingen svigerforeldre som som sier de er fornøyde med beileren til datteren, men som samtidig tømmer en bøtte kald vann over ham når han omsider ber om datterens hånd?

5 Likes

Russerne har en overvekt av gammeldags og umoderne artilleri ja, men det er ikke nok å pulverisert by etter by når de ikke har bakkestyrker til å ta grushaugene.

Det ser ut til at ukrainerne lurer russerne inn i gedigne kjøttkverner (les; færre men særdeles mer presise og effektivte vestlige artilleri).

På ett punkt vil den offensive slagkraften til putlers kjøttfarse være oppbrukt og da har de et problem.

6 Likes

Hva har Natomedlem og ikke med krigen å gjøre?

Det kan bli en spennende Natt og Morgendag.

Demonstrasjoner i Georgia.

8 Likes

Er ikke det et nesten umulig prosjekt å ta Odessa nå?

1 Like

Putin virker litt som hitler, avkobler virkeligheten.

Jeg tipper en general har fått beskjed om å ta aksjon etter at UKR har bombet snake island og andre rus assets.

1 Like

Det er 100% bullshit. Kunne de ikke gjøre det i mars kan de ikke gjøre det nå.

1 Like

det er en mulighet at battlelord putin har tatt direkte og fatal kontroll… ser det ikke som sannsynlig da det gir så fordømt lite mening

Tja, du vet aldri hva Putin finner på. UKR har ydmyket han.

Og UKR har nå våpen som kan nå båtene med letthet. JEg tror uansett det neste døgnet kan bli spennende. Harpoons med venner venter på russerene.

3 Likes

Det er derfor det er bullshit. Moldova derimot? :thinking::crazy_face:

Båtene har forlatt havna. Men det kan være rotasjon også.

De er på vei til en tryggere havn? :stuck_out_tongue:

Den kontoen der har jeg ingen tiltro til. Samla en haug med følgere og utgir seg for å være i felten. Så når de fikk kritikk sa de at de var en gruppe og at den som poster er i Canada. Om man stiller spørsmål som er kritisk blir man blokkert.

De har vært ganske tydelige på at de er 4stk hele tiden.

Det meste de poster kan verifiseres fra andre. Er også flere kilder som har nevnt det samme at båtene har forlatt havna.

Hvordan stanse den politiske skredet som utfolder seg langsomt for både Europa og USA? Den logiske måten er å tvinge Zelenskij til å gå til forhandlingsbordet og diskutere et forlik.

Hva slags forlik ser du for deg?

  • At Ukraina må gi fra seg landområder?
  • Gi fra seg retten til å velge sine egne allianser? - Gi fra seg retten til å ha et forsvar som kan forsvare landet?

Om de skulle gå med på noe av dette, hva hindrer Russland i å komme tilbake om 2-3 år når de har fått bygd opp nye styrker?

4 Likes

Det kommer ikke på tale,her er jeg på linje med Britene,de legger ikke mye i mellom og gjør det klart at de er klare.Det er bare en løsning og det er at russerne trekker seg ut av Ukraina.

7 Likes

Er du helt med dine fulle fem?

2 Likes