Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Er du russer selv? Må nesten spørre.

2 Likes

Hvorfor vil du vite det?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

9 Likes

Man trenger ikke være hjernevasket. Ethvert diskusjonsforum er overbefolket med personer som har opposisjonell personlighetsforstyrrelse, asberger eller andre mulig udiagnostiserte lidelser man trenger å få utløp for / avreagere.

5 Likes

Og takk for det! Av og til er det de kontrære folkene som er i opposisjon som har rett.

Slik som med covid.

2 Likes

Hva hadde de rett i om covid?
At det var en ikke-eksisterende sykdom? At vaksinene var kjemikalier for hjernevasking?

4 Likes

Haha. Du er deg selv lik. Innleggene dine begynner å vekke farsinstinktet mitt vel så mye som frustrasjon hos meg. Du har aldri vært i nærheten av å innrømme egne feil, samtidig som du hele tiden mener du besitter fasit. Selv når fasit er uenig med deg. Kan ikke annet enn å synes at det begynner å bli ganske stakkarslig.

20 Likes

Back to topic.

Virker som russland begynner å få lite raketter de kan bruke.

6 Likes

Fordi man da kan bygge på en faglig og dokumentert verdi og ikke ditt ønske om å kunne dra til syden eller Sverige uten restriksjoner.

Det er ikke alltid det er lett å underveis se at det man gjør er feil. Det gjelder i ganske mange saker. At hele verden fulgte omtrent samme linje viser meg at dette var noe alle så på som en stor usikkerhet.

Ja, det har satt verden noe tilbake, men at Russland angrep Ukraina slo hele tilbakegangen til normalen hardt tilbake.

6 Likes

Det er krig i et land i Europa. Det er helt naturlig at Europa og allierte (derav Vesten) er de som engasjerer seg mest.
At mange land i helt andre verdensdeler ikke bryr seg like mye om denne krigen er helt naturlig slik jeg ser det.

10 Likes

Jeg tror du misforstår russerne hvis du tror at man kan la være å bombe de ut av disse områdene uten at de senere starter nye kriger.

Ukraina er nok bare øverst på ønskelisten. Flere andre land som burde følt seg utrygge om vesten ikke hadde støttet Ukraina og gjort det veldig vanskelig for russerne nå.

7 Likes

På samme måte som at vi gir faen i hvem som gir våpen til alle opprørerne i DR Kongo (“fredelige” naboland som står bak). Det er alt for langt borte til å bry seg.

5 Likes

Vestlige ledere er etter min mening alt for forsiktige når det gjelder karakteristikker av Russland sin krigføring og mafiastyret i Russland. Det er nå på høy tid at Ronald Reagans berømte “evil empire” ordbruk tas i bruk igjen. Ikke bare en gang, men det bør gjentas igjen og igjen. Politbyråret som styrte Sovjetunionen den gang bestod av 25 medlemmer og var rene søndagskolen sammenlignet med dagens mafiastyre i Russland. Dessuten bør man gjøre alt man kan for på en eller annen måte å få korrekt informasjon inn til det totalt hjernevaskede russiske folket.

12 Likes

En liten anekdote fra en tidligere sjef:
Husker ikke om han var stasjonert i militæret eller gikk på skole, men han bodde rett ved en Sovjetisk militær-flyplass på tidlig 70-tallet. En av pilotene på ett Mig21 hadde fått motorproblemer/brann og skulle inn for landing, skjøt seg selv ut med katapult-sete omtrent når flyet traff bakken og det fikk en del skader/skraper og trengte ny motor, delvis pilot-tabbe og delvis teknisk feil. De hadde såpass mange av de att hver pilot hadde omtrent ett fly hver, så piloten kom slukøret inn på sjefen sitt kontor etter litt og spurte litt brydd om det kanskje var muligheter for å få fikset flyet hans, hvorpå sjefen hadde sett på han som om han var tilbakestående; Fikse? Det står jo tusenvis av Mig parkert her, det var nå for h****** bare å gå og plukke seg ett nytt ett!

3 Likes

Jeg liker å innbille meg att Norge gjør litt mere for Ukraina enn det som blir offentligjort og slått opp i pressen. :roll_eyes:

Norway will provide the ammunition supply, which circumvents Switzerland’s ammunition supply restrictions that hampered Germany’s Gepard transfers

8 Likes

Hvordan gikk det egentlig med Krim? Har inntrykk av at befolkningen er fornøyd med å tilhøre Russland istedenfor Ukraina.

Fortell mer.

4 Likes

Jobber med noen få personer som kjenner personer på Krim, de var visst veldig positive til annekteringen i 2014. Nå? Ikke enormt fornøyd for å si det veldig forsiktig. :roll_eyes:

5 Likes

Jeg har inntrykket av at hvis du ytrer din misnøye i Russland, så blir du trakkasert og satt i fengsel.

9 Likes

Lurer på hvor fornøyd den russiskvennlige befolkningen i Donbass regionen blir når de engang skal prøve å leve et normalt liv igjen i den regionen. Russland gir vel blaffen i å bygge opp igjen alt som de har ødelagt.

7 Likes