Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Urk skal ha 12 himars nå. + endel m270 med moderne ammo. De har også fått de medt moderne 155mm granatene som finnes iforhold til rekkevidde og nøyaktighet

8 Likes

Galskapen er komplett og helt tragisk der både putin og lukasjenko har helt paranoia,og med zakhorova som benekter at putin har truet med atomvåpen.

3 Likes

"Talskvinne Maria Zakharova i det russiske utenriksdepartementet anklaget også Vesten for å hisse til krig tirsdag.

– Washington og deres allierte balanserer på farlig vis på kanten av stupet med en åpen militær konfrontasjon mellom våre land. Det betyr en direkte, væpnet konflikt mellom atomstater, sier Zakharova.

Hun sier det er uakseptabelt å anklage Russland for å true med atomvåpen."

Virker som om disse russiske psykopatene ikke har klart å registrere at det faktisk finnes enkelte Nato land som også har atomvåpen.
Hvem som balansere på kanten av stupet kan jo diskuteres…

2 Likes

Det er nok verdt å ta hennsyn til hvilke publikum utsagn er ment for.

1 Like

John Pilger - Wikipedia.

Pilger is a strong critic of American, Australian, and British foreign policy, which he considers to be driven by an imperialist and colonialist agenda. Pilger has also criticised his native country’s treatment of Indigenous Australians. He first drew international attention for his reports on the Cambodian genocide.[6]

En av verdens største gravejournalister. En som har jobbet for sannheten og forsvarer den på beste måte. Hvorfor skulle han, av alle, han som har gravd i saker andre ikke turde å ta i, hvorfor skulle han plutselig spre løgn?

1 Like

Er vel ingen som sier han sprer løgn?

1 Like

Og ej heller nogen som siger, at der IKKE er nogen som helst form for propaganda i denne krig, uanset side…?

Jeg liker å sjekke kildene før jeg gidder å bruke tid på å se en video siden du ikke skrev noe om hva den handler om, hva du synes om den, eller hvorfor jeg burde se den.

Så ser jeg at journalisten har en klar agenda som man helt klart kan argumentere for uten å fatte med løgn, som samtidig neppe gir et helt bilde.

Nå poster jeg selv mye her som har en like klar slagside. Endel av det er propaganda fra Ukraina eller fra bestemte miljøer i USA. Jeg prøver å komme med egne kommentarer og er klar over slagsiden.

Husker ikke helt hva @h3nk1 sa om ISW, men det var ikke mye flatterende. :see_no_evil: Samtidig, så var han klar på at det ikke kom til å bli krig, noe det ble. Så kanskje ISW var en grei kilde for det…

ISW står bak criticalthreats.org

2 Likes

fordi han har en farge?

Jeg er der at hvis ikke Ukraina klarer å snu krigen i sitt favør før jul, så kan det bli svært hardt for dem. Jeg synes det ser ut som det er tegn på at ting går rett vei, men jeg er langt fra sikker på det.

Russerne sine mil bloggere er oppgitt over vendingen krigen har tatt etter at Ukraina fikk HIMARS og de klarer også å skyte ned mye cruise missiler nå. Det skal visstnok være oppe i 80%, det var 15% tidligere.

4 Likes

rett vei er ukraina vinner i dine øyne.

Ukraina er jo under angrep. Selvsagt vil de fleste oppegående heie på den parten som ikke ønsker krigen.

7 Likes

I mine øyne er rett vei er at Russland må slutte fred med Ukraina hovedsakelig på Ukraina sine premisser. Jeg tror dog at det blir umulig å ta tilbake Krim, som i praksis er en øy.

Jeg synes hele situasjonen er veldig drøy og forstår ikke helt hvordan dette ikke ender dårlig for dem. Ref sanksjoner osv.

3 Likes

Har lenge hvert diskusjoner på nett/twitter/kanskje litt her inne om HIMARS vil være viktig for utfallet av krigen, der noen mente att det ville de helt klart være, mens andre mente det var bare litt nyere og fancy Grad/Smerch osv.

Tror vi begynner å se konturene av en fasit nå. :smiley:

11 Likes

tar de pause etter å ha nådd et mål, eller tar de pause fordi de ikke har ammo? “Pausen” ble startet for fem dager siden.

Jeg vet ikke svaret, men regner med at hvis de er tomme for ammo, så blir det noe av offensiven til Ukraina. Som de har meldt vidt og bredt.

6 Likes

Ifølge ukr har de ingen pause, rus pusher full styrke mot kharkiv.

1 Like

Håper disse ankommer meget kjapt

2 Likes

Virker som naasams kan ta noe tid. Men de tyske gepardene er rett rundt hjørnet.

2 Likes