Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

En annan möjlig förklaring är att yrkessoldaterna kontraktniki helt enkelt lämnade och resten hem den första juli när deras kontrakt löpte ut och att man därmed saknar förmåga att lyckas med sina offensiver och de uteblir.

Har ikke sett noe som peker på dette, men en interessant teori. Jeg hadde ikke fornyet kontrakten min hvis jeg var russer stasjonert i Ukraina for å si det sånn.

Tipper de har dem før utgangen av august

4 Likes

Da kan de angripe Krim også. Det er ikke mulig hvis de ikke kan slå ut alt av artilleri der. Og skip.

3 Likes

Atacms er eldre dog, og erstaningen skal være operational i 2023z. Så gir god mening å donere en gjeng. Men de kan nok skytes ned øettere

Det går unna. Var mer å ta av ja! Lurer på hvor lenge de kan drive på sånn. Det må være nesten umulig å få logistikken til å gå opp for Russland nå.

8 Likes

Med en gang Russerene må begynne å hente forsyninger fra diverse lagre, vil dette bli plukket opp pga. økt aktivitet av logistikkkjøretøy.

Med påfølgende angrep av logistikkbase.

Det vil nesten være umulig for Russerene å skjule disse lagrene uansett hvor godt dem har gjemt dem, da man er 100% avhengig av en eller form for større logistikk operasjon for å flytte dette til frontlinjen.

Jeg vil tro at når man begynner å sleppe opp for logistikk, C&C, samlingspunkt og potensiell luftvern innen HIMAR rekkevidde, vil dem begynne å gå på spesifikke stillinger rundt fronten for å myke opp før et potensielt motangrep.

4 Likes

Seff har vi strategiske planer, betyr ikke at man vil gjøre det uten god grunn.

Dette er meget viktig og bra at USA har gjort en vellykket test med hypersonic missil . Vi trenger et sterkt USA som har et teknologisk overtak over kina og russerne for og bevare verdensfreden. Venter bare på gjennombrudd med laser forsvar så er mye gjort.

4 Likes
8 Likes
1 Like

Er et stykke igjen ennå til at de kan skyte ned atomraketter ,men utviklingen går framover. Spørsmålet er om de må ha fusjonskraft oppe og gå for og få så kraftig laser ? Det begynner og haste,da kina er også langt framme når det gjelder utvikling av laservåpen.

Du må ha kondensatorer…

Hvis noen lurte på hvorfor det ikke kan bli en stillestående skyttergravskrig i Ukraina.

5 Likes

Godt å se ar ukrainas forholdsvis umoderne AA klarer å skyte ned kalibr raketter. Desverre traff 3 av dem.

Dette er ren terror bombing i mot sivile i Vest Ukraina. Hva er formålet med dette ? Bortsett i fra og spre frykt og død. Missiler i fra ubåt i Svartehavet.

3 Likes

Norge burde donere en P8 eller en Orion til Ukraina, slik at de kan gjøre kål på ubåtene i svartehavsflåten.

4 Likes

Nesten umulig har jeg lest…

F16 er det første luftvåpensystemet som kommer til å bli aktuelt men det er et stort løft. F16 er et system av systemer i seg selv, og Ukraina må være i stand til å forsvare det også. Trengs patriot og nasams type forsvar i dybden

Russland og Ukraina viser hvilke strategi de har, utifra hvilke strategiske mål de angriper med sine begrensede mengder av presisjonsvåpen.

Russland brukte ubåtavfyrte kryssermisiler mot sentrum av Vinnytsia, der nærmeste militære mål er over 100 km unna. Ukraina sendte kveldens første salve med Himars mot et militært hovedkvarter i Snihurivka, Mykolaiv regionen.

Ukrainas strategi er åpenbart å ta ut C2 (Command and Control), mens Russlands strategi er å terrorisere sivilbefolkningen.

13 Likes