Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

2 Likes

Yambakhtino, Tsjuvasjia, Russland

Det der er nok den russiske kjederøykeren (igjen)

2 Likes

Er nok Russland selv.

2 Likes

Han er under sterk mistanke :slightly_smiling_face: Russerne oppklarer jo slike ting under en time. Vi får nok snart vite det, med 100 % sannsynlighet på riktig gjerningsperson.

3 Likes

Reparasjon av gassledningen kan ta tre dager, anslår Mikhail Faleev, tidligere nestleder for EMERCOM i Russland, overfor Ria Novosti.

… ok, da høres det faktisk ut som om det rett og slett er elendig russisk vedlikehold. Ikke noe politisk shite. Hvis de nå ikke klarer å reparere på flere måneder, så er det russerne selv som har gjort det for å se om de klarer å få Europa til å fryse.

3 Likes

Se der, løst allerede. Bare et lite gassbluss som nå er slukket.

Mye piratsigaretter i omløp i Russland.
Jeg ser for meg at de inneholder mye magnesium, og ikke så rent lite fosfor.

2 Likes

Noen hærsjefer besøker “fronten” 80km unna fronten.

Andre presidenter reiser til hotteste frontlinje.

8 Likes

Det er ikke bare på slagmarken russerne vil tape på krigen.

9 Likes

Hej Norge

Hermed video fra Bakmuth – godt gået af UKR og Zelensky

Rygning igen – denne gang nær Belgofod :fire: :no_smoking:

Mere røg :fire: :fire_extinguisher:

Manden har totalt overskud – sover Z nogen sinde ??

Tyskerne vil købe olie fra Kazakhstan næste år — Hurra :+1:

https://censor.net/ua/news/3388165/nimechchyna_z_nastupnogo_roku_kupuvatyme_naftu_v_kazahstani_zamist_rf_bloomberg

Løgnene må da snart blive så store at Peskov selv har svært ved at tro sine egne løgne :rofl:

Det slider på Russkizzes

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/12/20/7381493/

Dansken

13 Likes

Så, Russland taper utstyr som nazistene etter å ha angrepet Ukraina som nazistene? Vil snart lite samme skjebne som nazistene?

7 Likes

Hej Christian

Ikke kun materiel – nærmer sig hastigt 100.000 :coffin:

Hvis dette er sant, ja så bliver Russernes vigtigs forsyningslinje afbrudt, både fra Krim og øst fra, nok et slag i ansigtet til Russikes – de næste dage og uger vil vise :grinning:

DK

9 Likes

Er det virkelig noen av dere som tror på disse tallene?

Nej da – tallene er grebet ud af den blå luft

4 Likes

Noen feil er det selvsagt. Vinner ingen krig ved å telle tanks. Jeg tolker deg dithen at vi er naive som ikke skjønner at Ukraina overdriver. Det er jeg ikke uten videre med på

… blant annet fordi de trenger vestens støtte. Da er det ikke hensiktsmessig å fremstille dette som om de klarer seg utmerket med det de har.

12 Likes

Tallene til oryx utgjør et gulv. Tallene til Ukraina er rimeligvis en del høyere. Videre har vi twitter-kontoen som teller bekreftet (av Russland) omkomne offiserer. Og tall for utbetaling av erstatning for etterlatte. Disse tallene indikerer at tallene til Ukraina er i riktig størrelsesorden.

10 Likes

Det er helt umulig å telle - hvordan skal UA vite om russere blir drept av artilleri 40 km unna - mange blir tatt av artilleri. Hvordan skal UA vite om sårede blir drept eller lettere skadet så lenge de blir evakuert av sine egne. Det går simpelthen ikke å få noen fornuftige tall hos motparten. Tipper de har bedre tall hos seg selv men der er det tydelig at de underdriver voldsomt.

Det fine med slike tall er at det er mulig å følge litt med på hvordan krigen bølger og om det skjer noe vesentlig.

4 Likes

50% fall i oljeeksporten, og minst en halvering av profitten den seneste måneden. Dette kommer til å svi!

Fall i Ural fra ca 85 til 54. Jeg har lest at produksjonskostnader er på 40-tallet, men at dette inkluderer avskrivninger.

9 Likes

Det er selvsagt riktig, men så lenge man ikke bevisst overdriver eller underdriver har man “de store talls lov”.

En ting jeg opplever at Ukraina kjemper for er et samfunn uten strukturer der løgn og kynisme er vilkår for å komme seg frem. Når de får så mye bistand i allianse med andre vil løgn og hemmelighold slå tilbake på avsenderen, i motsetning til det vi ser i “ruski mir”

6 Likes