Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Wikipedia har samme redaktør som Twitter og Telegram.

Nå begynner det og briste for alvor for russerne.

4 Likes

Det foregår en propagandakrig på Wikipedia. Wikipedia historikken på M777 kanonen er veldig interessant. Det har stadig vekk blitt opplyst om at den er det bare problemer med, og at kanonen stort sett er ubrukelig. Samtidig blir disse stadig slettet, fordi de ikke refererer til reelle rapporter fra brukerne av kanonen.

8 Likes

Hadde faktisk ikke overrasket meg om dette skjedde, men det ville samtidig gikk UKR rekkevidde til å splitte den russiske frontlinjen i Nord - Sør fordi de da kan treffe alle forsyningslinjer.

4 Likes

Det er en underdrivelse.

Wiki er desverre ikke lenger en kilde man kan stole på. Fordi det er altfor mye aktivister som herjer på platformen.

4 Likes

De over- og underskriver litt av forskjellige grunner. Når de snakker om at Russland skal angripe sammen med Belarus, så overdrev de faren for å få mer støtte. Jo mer og tidligere de får den, jo mindre vil de lide.

Tapstallene er høyere enn de estimaten jeg har sett hintet til fra USA, men som jeg skrev over, tallene er ikke usannsynlige. Bare ikke nødvendigvis helt riktige.

2 Likes

Ser ut som Zelensky er på vei til US, skal prate og ta bilder i Capitol imorgen.

Hvis det stemmer betyr det at det nok er en MASSIV pakke på gang. Zelensky hadde ikke reist ellers.

9 Likes
1 Like

Realistene begynner å tro Ukraina burde bli med i Nato.

5 Likes

Skjer noe med Rubble’en

11 Likes

Russland har hatt kapitalkontroll siden Januar. I januar og Februar var det 30dager ventetid for å få lov å kjøpe utenlandsk valuta.

Er sånn de har klart å holde den såpass sterk.

2 Likes

De selger mindre olje? Og prisen på olje har falt som en stein?

1 Like

Redd ladaen, bli drept i Ukraina i bytte!

1 Like

Det er ryzzlands svar på EUs pristak på ruzzisk gass. Akkurat som ruzkisene sprengde Nordstream 1 og 2 før at hevnes på Tyskland og resten av EU.

2 Likes
2 Likes

Fantastisk å se den tosken av en hamburger endelig begynne å innse realitetene.

4 Likes

Det stemmer ,Patriot pakke for 18 milliarder.

6 Likes

De blør ca like mye, sånn er det.

Så vidt jeg husker nevner han ikke så mye om ratio på skadde/døde og hvor alvorlig skadde de er.
Utifra hva jeg har plukket opp av andre (eks-)militære i diverse media er han en litt oppblåst og selvhøytidelig fyr som liker å åpne kjeften og komme med bastante uttalelser om ting han ikke nødvendigvis vet så mye om (eller burde uttale seg om), veldig overrasket over att Biden beholdt han.

Milley burde holde kjeften sin lukket en del mer enn han gjør.

7 Likes

Jeg er helt trygg på at han bedre oversikt over slagmarken enn hva du har.

2 Likes