Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Sikkert postet før.

5 Likes

Ikke godt og si hva som er sant og usant

1 Like

Det hadde vel neppe vært sjefen for CIA som hadde blitt sendt om det skulle forhandles om fred? Han er jo bokstavelig talt sjef for USA sitt spionnettverk.

Kan jo bare ikke være riktig mann og sende på et sånt oppdrag.

3 Likes

Må jo være helt genialt det? Spion til Spion

1 Like

Bare å få sent shitten avgårde :ukraine:

(Engelsken til «reporteren» høres ut som CEO’n i et selskap jeg er hovedinvestert i :joy:)

8 Likes

Hvorfor russerne bruker infanteri hovedsakelig.

Ukraina treffer det de har av kjøretøy ved fronten.

9 Likes

jeg tror russerene sparer det de har av tilgjengelige panservogner til offansiven. Nå prøver de lykken med volksturm.

3 Likes

Det har blitt rettet bombetrusler mot politi, skoler, flyplasser og rettssaler klokka 08 fredag. Det melder det største nyhetsmediet i Litauen, Lrytas.

Ifølge nyhetsmediet har trusslene blitt sendt via E-post.

Høres ut som Russisk hybrid krigføring.

2 Likes

Du vet at du ikke lengre er en supermakt, når du må ty til bombetrusler på e-post fordi militære trusler blir ignorert.

10 Likes

Dette blir tøffe tak, det er nå 3 uker til Putlers symboldato 24.februar (+Stalingrad feiring 23. februar).

Jeg tror Ruzz begynner å presse allerede neste uke på syd og østfronten (nord fra Belarus i ventemodus ?)

2 Likes
3 Likes

OIP er noen griske jævler. De krever 500k Euro Pr vogn.

De sitter også på store lagre av oppgraderte M113 vogner.

Noe sier meg at de russiske pushene ikke går like bra alle plasser.

6 Likes

Ved Vuhledar, så tror jeg de brukte panser de første dagene. Var oppe i 25 vogner tatt ut på en dag? Er #/!/&§$¤ umulig å finne tilbake den statistikken da…

Ramstein idag.

Dagens første overraskelse. Leo1 er old, men det er fint onpair med T62ene russerene flommer fronten med.

5 Likes

Leo-1 med stabilisering og moderne termisk er en ypperlig infanteri-slakter og bmp - vraker av rang. Og kan fungere som en spydspiss i enkelte offensive operasjoner. Tåler ikke mye juling dog.

Som gammel bruker kommer jeg desverre til å få angst av å se de første bildene av ødelagte Leo-1…

7 Likes

Det er jo potensialet for å gi Ukraina veeeeeeeeeldig mange Leopard 1. Ser ut som de er puttet på lager i store kvanta.

Hvis jeg forstår det rett, så ble 172 Leopard 1 erstattet av 36 Leopard 2A4 i Norge? En “liten” nedgang gitt. Nå så jeg snakk om å kjøpe 54 Leopard 2A7.

Italienerne hadde visst noen Leopard 1 som er klare til å sendes Stored Italian Leopard 1A5s await their fate after a failed deal

2 Likes

Hvordan er tilgangen på 105 mm ammunisjon til Leo 1 ?

Relativ standard ammo, så burde være grei tilgang da. Spørsmålet er hvor store lagrene er av APFSDS (kinetic rod) og HEAT (High Explosive Anti-Tank), dog var det mange som produserte slik tidligere.

1 Like